09. september 2016 - 11:59 Der er 12 kommentarer

Computer vil ikke nulstille

Hej, jeg vil gerne nulstille min computer (har Windows 10), men den vil ikke. Den siger bare, "der opstod et problem under nulstillingen af pc'en. Der blev ikke foretaget nogen ændringer."
Hvad skal jeg gøre?? :(

P.S. Jeg kan heller ikke åbne nogen af mine standard Windows Apps, såsom billeder, kalender, email osv.
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. september 2016 - 12:18 #1
Du kan prøve at gå til et gendannelsespunkt hvor computeren virkede, og se om det afhjælper dit problem
Avatar billede Nina Forsker
09. september 2016 - 14:46 #2
Hvis det ikke virker at gå tilbage til et tidligere build, så kan du prøve det her værktøj fra Microsoft https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10startfresh
Du skal bare trykke "Download værktøj nu" og køre programmet når du har hentet det, så burde programmet gøre resten automatisk.
09. september 2016 - 15:34 #3
Har downloadet og kørt det, men den bliver ved med at stå på 0%...
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2016 - 17:37 #4
Kommer den op at køre ellers?

Har du prøvet at logge af og se om problemet er det samme på en anden konto (evt administrator)

Hvis du i søg skriver recovery, så skulle du her kunne vælge at gå tilbage til tidligere build, hvis du ikke har slettet den windows.old der ligger på c drevet.
Kan dog ikke love dig at det ændrer i forhold til Nina's forslag.
Avatar billede Nina Forsker
12. september 2016 - 12:04 #5
Hej Helena,

Jeg fandt en guide på engelsk, hvis du har brug for hjælp til at oversætte den, så må du sige til, men prøv at følge den her og se om det kan løse dit problem.

Download Media Creation Tool from Microsoft: https://www.microsoft.com/software-download/windows10
run it and select "Upgrade this computer" (or you can select "create installable media" (DVD / USB) if you want to make clean installation, but it wasn't my case) - download will start immediately
if you get stuck during installation (after downloading) on "checking for updates" message, then open Command prompt as administrator (how to do it) - while installation window 10 is still open and running - and type command: net stop wuauserv. This stops windows update service. After a minute you should see "Checking computer" instead of "checking for updates" in Windows install window and installation goes on...
if you get stuck again during next "checking for updates" process, repeat the last step - stop windows update with net stop wuauserv. I had to do it two or three times during "checking for updates".
12. september 2016 - 18:13 #6
Det virkede fint, men har ikke gjort noget ved mit problem, desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2016 - 18:15 #7
#6 Du må godt lige skrive hvilket indlæg du har svaret på :-)
12. september 2016 - 18:24 #8
Btw, hver gang min computer starter op, siger den, at der er et problem under start af en dll (Dehornlffiest.dll).
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2016 - 18:28 #9
#8
Er den .dll fil korrekt stavet?
12. september 2016 - 20:00 #10
#9
Ja, det er den.
Avatar billede Nina Forsker
13. september 2016 - 08:03 #11
Jeg tror din eneste mulighed er at smide windows på et USB også boote den fra USB'et derfra kan du tvinge computeren til at installere nyt windows, men det vil også fjerne din Windows produkt nøgle.

Med mindre du allerede har en windows CD, som du også kan boote fra, hvilket ville gøre det nemmere.

Restart your computer and wait for that first screen to pop up. Often, it'll say something like "Press F12 to Choose Boot Device" somewhere on the screen. Press that key now.
Give it a moment to continue booting, and you should see a menu pop up with a list of choices on it. Highlight your CD or USB drive and press Enter.

Håber du får løst dit problem,
Mvh. Nina
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2016 - 16:36 #12
#11 Er computeren opgraderet fra et tidligere Windows system er der slet ikke problemer med nøglen. da den er lagret hos Microsoft, og data om hardware på computeren ligeså. Så aktivering bliver ikke et problem.