Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. september 2016 - 08:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Overføre TV program fra USB stik til PC

Jeg har hørt, at det skulle være muligt, at overføre et TV program, optaget på et USB stik på fladskærm - Til Computeren.

Vil gerne gemme programmet ...

Har glemt hvilket program man, evt. kan bruge ?

Og kan man gøre det ?

Hvordan ?

Med Venlig Hilsen *Jørn*
Avatar billede claes57 Ekspert
11. september 2016 - 08:50 #1
Generelt nej. Tv, der optager, koder udsendelsen så den ikke kan vises på andet end lige det tv. Det er pga rettigheder og et krav fra rettighedshavere for at acceptere tv med optagefunktion.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2016 - 08:51 #2
Godmorgen Jørn.

Har ikke hørt om at man digitalt kan overføre optagelser. Disse er på en måde krypteret så ren digital overførsel ikke kan udføres.

Dog ved jeg at man analogt kan overspille i 1:1 hastighed da jeg selv har gjort det.
Det kræver et videokort med analoge indgange, og at man fra tv's scart stik overfører materialet til computeren.
Jeg overføret min udsendelse til en mpeg2 harddisk recorder, der herefter kunne brænde det ud. Men resultatet er ikke en digital kopi.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2016 - 09:02 #3
#1 Nemlig. Fik ikke opdateret :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. september 2016 - 20:11 #4
T*A*K - Så må jeg have hørt forkert ...