Avatar billede lanieldk Mester
11. september 2016 - 08:50 Der er 3 kommentarer

New clean Win 7 install on my iMac

Made a new clean install of Win 7 Home Premium to my iMac yesterday.

Windows update installed SP1 - no more new updates are discovered. I want to upgrade it to Win 8 or 10 - any suggestions how to, when IE will not go to internet - it is outdated it says.

Keyboard does not work - installed the Windows support driverpack delivered by Apple and also tried running the keyboard setup file again - no luck.

/
Lanieldk
Avatar billede claes57 Ekspert
11. september 2016 - 08:58 #1
fra mac henter du installationsfilen til firefox eller google chrome og gemmer den på usb. I win kører du så installationsfilen, og du har så en fungerende browser.

win10 skulle du have opgraderet senest 29 jun 2016 - så havde det været gratis. Nu skal du i stedet købe en licens hos microsoft. Hvis du tidligere har haft win10 inde, så kender microsoft dog maskinen, og du kan bare køre en ren win10 ind (spring licenskoden over under installationen, den kommer automatisk når du logger på). https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 download værktøj på siden og lav installationsmedie.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2016 - 08:59 #2
Have you tried to upgrade at once to the next system just as Windows 7 is installed?

Ps Im not expert on IMac, and don't know if it can run Windows 8 og 10.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. september 2016 - 10:34 #3
Hi again.

  PLease note, the older Mac's (my own ultimo '11 Macbook Pro included) is not officially supported by Apple for Windows 10. This means, that you cannot get the packaged Bootcamp kit with the drivers included, but also that you have to hope for the deprecated drivers to work in a Windows 10 environment.

  It came out okay for my own, but a generation older... it's a gamle, and you have to buy a license for the Windows, no matter if it works or not.

Best regards