Avatar billede bas Forsker
11. september 2016 - 20:00 Der er 4 kommentarer

Windows 10 - sikkerhedskopiering

Hej
Jeg har nu af et par omgange og med to forskellige eksterne harddiske prøvet
at oprette en sikkerhedskopiering vha. Windows 10's indbyggede funktion til sikkerhedskopiering.
Det er som om der intet sker - også selvom jeg har ventet meget længe.
Der står: Dine data sikkerhedskopieres...men det ser ikke ud til, at der sker noget.
Virker funktionen ikke? Skal jeg i stedet benytte mig af en anden funktion, og i så fald hvilken. Det må gerne være så enkelt som muligt.
Jeg vil gerne bare oprette en fuld backup og derefter lave en fuldstænig nulstilling af Windows 10.

Tak.
Avatar billede bas Forsker
11. september 2016 - 21:19 #1
Nero Backitup ligger på den ene harddisk. Måske skal jeg bare bruge det i stedet?

http://filehippo.com/download_nero_backitup/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. september 2016 - 13:33 #2
Jeg benytter Acronis TrueImage på Win10 (til et NAS) i det daglige. Den fungerer upåklageligt og kan lave incremental-backup.

http://www.acronis.com/en-eu/
Avatar billede bas Forsker
12. september 2016 - 16:23 #3
Hej
Tak for din kommentar.
Acronis TrueImage findes ikke i en gratis version? Altså jeg skal give ca. 300 kr.?
Men det er måske godt givet ud?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. september 2016 - 17:11 #4
Efter min bedste overbevisning er de bestemt givet fornuftigt ud.
Det virker hver gang, og det er til at fiske data ud af et backup-sæt uden at skulle have den store kædestrammer-eksamen.