Avatar billede Boddicker Seniormester
13. september 2016 - 23:24 Der er 14 kommentarer

Vis indhold udfra postnummer

Hej

Som overskriften siger, vil jeg gerne kunne vise et banner ud fra et postnummer, som brugeren indtaster eller hvad Googlemaps har at fortælle

Det skal bruges på et Wordpress-side.

Der er nogen, der kan komme på et bud på, hvad det vil kunne komme til at koste?

På forhånd tak. ;)
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. september 2016 - 08:48 #1
Hvad mener du med banner eller hvad googlemaps fortæller ?
Avatar billede Boddicker Seniormester
15. september 2016 - 00:38 #2
Jeg har bannerreklamer fra hele Danmark. Det jeg så gerne, vil, er at få vist en relevat reklame fra de besøgendes område.

For at vide, hvor de kommer fra, skal de skrive deres postnummer inden de starter prøven

Spørgsmålet er som, om det skal være udfyldingsfeldt eller kan googlemaps gøre det.og meget mere el
legant
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. september 2016 - 09:03 #3
Du kan jo gøre det på 2 måder.
Den "smarte" er at bruge geoip. Kan ramme ved siden af, men vil i det fleste tilfælde give dig en "ok" ide om hvor brugeren cirka befinder sig.
Og så kan man jo altid tilbyde en "overrule" funktion, så hvis den siger jeg kommer fra Tønder, men sidder i Skagen, så kan man selv rette det.
Men geoid plejer at være "ok".

Se f.eks. noget ala:
https://paulund.co.uk/playground/demo/google_maps_geo_location/
Avatar billede Boddicker Seniormester
15. september 2016 - 10:07 #4
Ideen er god, men er totalt noob, /
Så jed ikke hvad jeg skal tage eller gøre o. ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. september 2016 - 10:52 #5
Hvad med at kigge på noget ala: https://da.wordpress.org/plugins/geotargeting/
Avatar billede Boddicker Seniormester
19. september 2016 - 08:54 #6
Det er desværre alt for unøjagtig. Udfra min ipadresse tror den, jeg er i Vamdrup, mens jeg sidder i Thisted. Det er noget nær så langt fra hinanden som det er muligt. ;)
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. september 2016 - 09:31 #7
Tester du det lokalt eller hvordan?
Det kan jo skyldes en gammel version af "Geo-databasen"
Avatar billede Boddicker Seniormester
19. september 2016 - 10:27 #8
Jeg har prøvet med:
AdRotate Geo, MaxMind og CloudFlare.

Resultatet er det samme for dem alle tre. :/
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. september 2016 - 10:41 #9
Hvad siger denne: http://maxheapsize.com/static/html5geolocationdemo.html
Den rammer spot-on med mig.
Avatar billede Boddicker Seniormester
19. september 2016 - 16:32 #10
End ikke tæt på. Tror jeg er i 6854 Henne. :(
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. september 2016 - 20:13 #11
Det er jo "ulempen" ved sådan noget GEO-ip.
Nogle gange kan den netop ramme ved siden af.
Mit bud er dog den rammer ret "ok" de fleste gange.
Prøv at spred linket i dit netværk og hør hvordan den rammer hos dem.
Er den helt væk eller tæt på ?
Avatar billede Boddicker Seniormester
19. september 2016 - 22:40 #12
Det er det samme. Det må blive pr. postnummer. Hvordan jeg så end lavet det... :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. september 2016 - 09:23 #13
Hvad så med at se sådan her på det.

Hvis du skal have alle brugere til at indtaste postnummer, er det så ikke bedre at "gætte" og måske ramme lidt ved siden af ?
Alternativt skal du bruge noget facebook login, da man næsten må antage de fleste har oplyst deres postnummer / adresse den vej.
Men om du kan få det med et facebook login ved jeg faktisk ikke, men regner med det.
Ellers skal du lave et påkrævet brugerlogin, hvor du kræver postnummer og adresse, så ved du det præcist. (eller så præcist som brugeren indtaster i hvert fald)
Avatar billede Boddicker Seniormester
20. september 2016 - 15:23 #14
Den rammer meget ved siden af. :(

Den skulle jo gerne vise en reklame udfra hvilken by, man er i. Når den er 200 km galt på den, dur det desværre ikke...

Facebook login er ikke nogen dårlig idé. :)