15. september 2016 - 00:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tastertur virker ikke efter hensigt

Hej

Jeg har en MSI baerbar som er begyndt at lave nogle mæø´.rkelig ting med tastaturet. Den gør følgende når de beskrevet genveje tastes.

,hplok  --- kommatasten

æø´. ----- ae tasten

15  ----- højre pil tast

backspace ----- åbner hjaelp

æø´.vgt¨+-  -  ae tasten

15 - pil til højre

Nogle der har set dette problem før eller tyder det på en hardware fejl i tastatur?

Med venlig hilsen
Kasper
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. september 2016 - 10:52 #1
Det vil typiske være en af følgende fejlsituationer:

* Der er kommet krummer/vand/snavs ned i tasteturet, så tasterne kortslutter. Løsning: Prøv at rense tasteturet hvis muligt. Vend på hovedet og ryst/slå let på kassen - Blæs forsigtigt med trykluft (pas på!).

* Der er nogen der har lavet pis med dig, og har oprettet korrektur/tasteturmappings på de enkelte taster. Enten direkte i office, via et special "keymapper" program, eller sågar via noget virus... - her må du afsøge de enkelte muligheder, da der nærmest er uendelige måder det kan være gjort på og der efter skjult...

Du kan relativ hurtigt teste det ene fra det andet, hvis du har et eksternt USB-tastetur - sæt det til, og er det fejlfrit, er det "hardware" fejl ved tasteturet. Giver det samme fejl, skal du lede i software...
15. september 2016 - 11:15 #2
Smukt! Det vil jeg proeve! Der er dog ikke nogle der har haft fingrene i den men jeg starter med et amdet tastatur og prøver derefter at rense det. Tak for hjaelpen!!

:-)