Avatar billede klausa Juniormester
15. september 2016 - 13:54 Der er 1 løsning

Fjern en primær konto i Office2010 outlook

Jeg har flere konti i min offfice2010 outlook. Men nu ønsker jeg at fjerne den ældste (først oprettet). Men det kan ikke lade sig gøre idet Outlook kommer ud med en meddelese:
"Den primære konto kan ikke fjernes, medmindre det er den eneste konto i profilen. Du skal fjerne alle andre Exchange-konti, før du fjernes den primære konto."
1) Hvordan kan jeg fjerne den først  oprettede (primær konto) uden at fjerne de andre?
2) Eller kan jeg ændre status så en af mine andre konti bliver den primære? Så kan jeg derefter fjerne den ønskede konto.
Jeg bruger Office2010 uden Exchange-server og mine mailkonti er almindelige hotmail-konti.
mvh
Klaus
Avatar billede klausa Juniormester
19. september 2016 - 17:29 #1
Problemet er ikke løst, men jeg lavede en workaround:  Jeg oprettede en ny profile og lagde de mailkonti ind som jeg ønskede.
Så satte jeg Outlook til at starte med den nye profile. Dette betyder at den gamle profile (med dens ubrugelige konti) bare ligger 'død' og gør ingen skade.