Avatar billede Camilla-DA Juniormester
16. september 2016 - 20:23 Der er 5 kommentarer

Commodore 64

Jeg har en Commodore 64, den ser ud til at virke, men når jeg bruger kommandoen LOAD "$" ,8 så viser den ikke hvad der er på disketterne, bruger jeg en forkert kommando, eller kan alt data på mine meget gamle disketter være pist væk ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. september 2016 - 20:48 #1
Jeg googlede lige og den gav mig denne:

LOAD "$",8
LIST
Så du er tæt på, men skal åbenbart skrive LIST efterfølgende.
Gør det en forskel ?
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
16. september 2016 - 20:53 #2
Ups den havde jeg lige glemt
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
16. september 2016 - 22:26 #3
Tak for hjælpen, og jeg var så lige ved at glemme at når spil er loadet ind, så skal man også skrive run...ellers sker der heller ikke noget :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. september 2016 - 09:42 #4
C64, ren nostalgi. :)
Held og lykke med den.
Og skriv igen, når du er nået gennem Bubble Bobble uden af dø. :p
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
17. september 2016 - 13:10 #5
Det spil har jeg så ikke...men jeg spillede lidt Boulder Dash samt Miner 2049 uha kan godt mærke det er lang tid siden jeg har spillet dem....og jo det er ren nostalgi...men nøøøj det går langsomt på en c 64...men den er da sjov.

Men lidt flovt at jeg havde glemt både List og Run kommandoerne. :)