Avatar billede akse0435 Seniormester
17. september 2016 - 21:36 Der er 2 kommentarer

Kan man det...

Hej derude.
Er det muligt at brænde en film købt på iTunes ned på en dvd, så den kan afspilles, og i såfald hvordan?
MVH: Aksel Christoffersen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. september 2016 - 22:51 #1
Avatar billede eurositi Ekspert
18. september 2016 - 09:54 #2
Tre ting, du bør ha' in mente:
1) Selv om du har købt filmen, *kan* det være en overtrædelse af iTunes' brugsvilkår at bryde DRM-kopibeskyttelsen. (Jeg kender ikke selv iTunes, men det lyder sandsynligt)
2) Det kan være svært at finde et gratis, pålideligt program, som kan fjerne DRM-beskyttelsen, NoteBurner koster omkring 45$.
3) Hvis filmen er i en billedkvalitet på f.eks. 1280x720 eller 1920x1080 og evt. mere end 25 billeder pr. sekund, forringer du billedkvaliteten markant, hvis du konverterer den til almindelig DVD video, da dette DVD-video kun er i opløsningen 720x480 eller 720x576. Overvej derfor at bevare originalfilen. Dit TV kan formentlig afspille den direkte fra f.eks. en USB-stik.