Avatar billede MIK_70 Juniormester
20. september 2016 - 11:24 Der er 7 kommentarer

Kan ikke finde/se/installere MS-STORE i Win10

Hej Gurus

Det her er en af de hunde svære.

Jeg har fået udleveret helt ny SurfacePro med en nyindstalleret og opdateret Win10. Alt er aktiveret. Accounts på plads mv.

Problem: MSN-Store til installation af apps findes IKKE. Hvis jeg går ind på MSN-store i browseren og vil installere appen, kommer den op med rude hvor der står "You will need a new app to open this store"

Historik og begrænsninger:
Der er forsøgt indsagt nyt script som angivet på enkelte sites....virker ikke.

Geninstallation er ikke en option....men er der nogen, der kender et godt fejlfindings værktøj, kunne det selvfølgelig være en løsning.

Men ellers vild åben for forslag
På forhånd tak for hjælpen
MIK
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. september 2016 - 11:44 #1
Det lyder lidt hen ad en firma PC.

Hvis det er, tror jeg de har fjernet markedplace med vilje... Og så skal du overveje, om du overtræder regler ved at forsøge at få adgang.
Avatar billede MIK_70 Juniormester
20. september 2016 - 11:54 #2
Hej Ole

Det er en firma PC, men jeg overtræder ingen regler. Vi er et mindre OFF365 - udviklings hus og ikke engang CEO kan løse opgaven (eller har for den sags skyld været udsat for det før)

Vi har været inde og se på versionen af installationen, men kan ikke umiddelbart se at det er der det skulle komme fra.

Mvh
MIK
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. september 2016 - 12:08 #3
I så fald :-) - kan du finde hjælp her: http://www.thewindowsclub.com/windows-store-app-missing-windows-10

Den er forsvundet fra flere win10 maskiner efter seneste større opdatering.
Avatar billede MIK_70 Juniormester
20. september 2016 - 12:34 #4
Se den har vi prøvet, men desværre uden resultat. Det lader ikke til at vi kan få tilladelse til at køre de scripts og lave de ændringer der skal til.

Men vil lige undersøge om det har noget at gøre med om jeg er i "admin" status.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. september 2016 - 13:15 #5
Du kan "tjekke" ved at højreklikke og vælge "kør som administrator". Får du ikke direkte lov til det, er du ikke administrator nok :-)
Avatar billede MIK_70 Juniormester
20. september 2016 - 13:35 #6
Når jeg køre som admin kommer den her op :

ps: C\windows\system32

og det kan jeg ikke lige få til at passe med resten af det der står på hjælpesiden.

Jeg kan heller ikke komme til at rette i det
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. september 2016 - 13:50 #7
Det ser ellers rigtig nok ud - det er din powershell kommandoprompt.

Så er det bare at gå igang med de nævnte kommandoer:

Set-ExecutionPolicy Unrestricted

cd C:\Users\MIK_70\Downloads (Husk lige at rette dit brugernavn til :-))

...o.s.v.