Avatar billede Maja Praktikant
21. september 2016 - 13:50 Der er 4 kommentarer

AKUT HJÆLP. Hvordan laver Imaps visning af hvor meget kø der er på diverse veje?

Hej forum

Håber der er en der kan fortælle mig hvordan google maps henter data til at vise hvor mange biler der er på diverse steder i real time -dvs sådan så at jeg som bruger kan se hvilke veje der er mere trafikerede end andre.
Jeg forestiller mig at de bruger data/chippen fra den enkeltes smartphones.

Mit spørgsmål er derfor:

1. er der nogen der kan bekræfte at ja google bruger data/chippen fra den enkeltes smartphone til at angive hvor tæt trafikken er på diverse veje?

2. Er den data offentlig tilgængelig?

3. Er der en organisation eller institution ( udover google eller DoT ) som ville kunne bistå mig med teknisk indsigt på området?

Hjææælp!

Venlig hilsen,
Maja
Avatar billede Slater Ekspert
21. september 2016 - 15:00 #1
Vejdirektoratet står for at indsamle oplysninger om trafik og køsituationer i Danmark. De oplysninger er tilgængelige.

Google er dog lidt mere kompliceret end det, og benytter både TMC data fra Vejdirektoratet, crowdsourcede oplysninger fra brugere af Google Maps, og specielle GPS'er, de betaler for at installere i taxaer og lignende.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2016 - 15:02 #2
det er ikke så mystisk endda. De får data fra 'det offentlige' der løbende har tællinger og hastighedsmålinger på vejnettet. Data er tilgængelige, men koster nok penge i abonnement. http://trafikkort.vejdirektoratet.dk/
Avatar billede terry Ekspert
21. september 2016 - 15:52 #3
not sure this question is in correct category, but interesting to hear comments non the less :-)
Avatar billede madklub Guru
21. september 2016 - 15:55 #4