Avatar billede Deathleecher Juniormester
22. september 2016 - 15:47 Der er 8 kommentarer

Regex Vejnavne?

Kan det lade sig gøre og lave en Regex kode til og finde adresser "vejnavne"

Ord med stort der ender med gade eller vej, evt. efterfulgt af et nummer :)?
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. september 2016 - 15:59 #1
Jeg tror det korte svar er nej.
Ikke alle adresser ender på vej eller gade.
Der er også Alle, Allé osv..
Og hvad med minvej 123 ?
Det er jo stadig en valid adresse, bare ikke skrevet med stort M
Men man kan da godt forsøge, men er nok nemmere at lave en aftale og trække adresser ud fra et eller andet kommune system. :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. september 2016 - 16:33 #2
Helt enig, og selv data fra et offentligt system skal igennem datavask for at sikre validitet (dubletter, afarter af adresser o.s.v.).
Avatar billede Slater Ekspert
22. september 2016 - 16:57 #3
#1: "Der er også Alle, Allé osv.."

Ja, og ikke kun det. Lige i nærheden af mig ligger vejene Ådiget, Pilely, Spangen, Åvendingen, Kildeløbet, Bakkekammen, Østerlågen og Vesterløkken.

Der er intet system i vejnavne.
Avatar billede Deathleecher Juniormester
22. september 2016 - 18:00 #4
kan man lave en linje der tager normale vejavne og nummer ? Så man bare undlander dem som fek "Allé" og de andre svære og få fat i.
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. september 2016 - 20:33 #5
Ja, det kan man godt.
Kan du noget regex selv ?
Avatar billede Deathleecher Juniormester
22. september 2016 - 20:45 #6
Det er meget begrænset desværre :/
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. september 2016 - 21:02 #7
Du skal jo finde noget der starter med bogstaver... (bare det kan være svært) :)
æøå synes jeg altid driller lidt.
Avatar billede keysersoze Guru
22. september 2016 - 23:33 #8
Alt afhængig af hvad formålet i det hele taget er; https://dawa.aws.dk/