Avatar billede TorbenMøller Novice
25. september 2016 - 10:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Får fejl når jeg vil installere Java på via Explorer 11 på Win 10

Jeg får denne fejl:
Access Denied
You don't have permission to access "http://sdlc-esd-stage.oracle.com/ESD6/JSCDL/jdk/8u101-b13/JavaSetup8u101.exe?" on this server.
Reference #18.3df7d7c3.1474790399.6583ce2

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede ebea Ekspert
25. september 2016 - 10:20 #1
Ja, det er en fejl som (sikkert alle) får. Det er efter at Oracle har overtaget SUN systems, som før havde Java systemet, at fejlen er opstået, og er en fejl hos Oracle.
Hvornår det bliver fejlrettet, ved jeg ikke. Problemet er også med windows 7.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2016 - 10:25 #2
Det var i 2010 Oracle og Sun fusionerede - så længe har der vist ikke været fejl :-)

Mon ikke det er en helt almindelig serverfejl, der ikke har noget at gøre med nogen overtagelser...?

Prøv at installere via https://ninite.com/ - jeg har ikke prøvet, da alle mine systemer blev opdateret i går - men jeg forestiller mig de har en lokal installationskilde, og derfor er uafhængig af Oracles hjemmeside...
Avatar billede ebea Ekspert
25. september 2016 - 10:54 #3
#2 - Nu var det jo ikke at læse, som at fejlen var fra 2010 (overtagelsen). ;-)
Men at fejlen er relateret til Oracle, og at den type fejl ikke oplevedes før det hed Oracle. Netop fordi at man tidligere var obs på at der er ekstremt mange brugere, afhængig af at Java virker, og at det kan opdateres.
Avatar billede TorbenMøller Novice
25. september 2016 - 11:54 #4
Stor tak til Ole. Ninite virkede.