Avatar billede mithril Juniormester
25. september 2016 - 22:27 Der er 3 kommentarer

AMD Radeon (TM) R7 M340 AMD Radeon(TM) R5 Graphics

Hej allesammen. Jeg har en hp bærbar hvor jeg har disse to graffikkort i men r5 er valgt som primær hvor jeg gerne vil ha at r7 er valgt som primær. Der er intet i bios hvor jeg kan ændre det og ved ikke ellers hvor jeg kan ændre det. Håber i forstår problemet hilsen Søren
Avatar billede Nina Forsker
26. september 2016 - 09:15 #1
Hej Søren,

Du skal nok have opdateret din Bios, du kan se hvilken Bios version du har under System information, dette kan du finde ved at holde Windows knappen nede + R - Skrive msinfo32 - Så trykker du enter og går under BIOS-version/dato, der kan du se din version.

Gå ind på internettet og søg efter din Bios version og skriv update efter.
Hent opdatering på nettet.

Kør opdateringen og åben din BIOS igen, for at se om du kan finde dine Grafikkort .

Du kan også slå den anden Grafikkort fra under enhedshåndtering - skærmkort - Find den du vil deaktivere - Højreklik og tryk deaktivere.

Jeg ved ikke om dette er en mulighed men du kan jo også bruge Cataclyst Control Center, ved at højreklikke på dit skrivebord der burde du kunne finde det.

Evt. kig på google How To Configure AMD Radeon Switchable Graphics og de om du ikke kan finde en løsning på det, hvis dette ikke var det du søgte efter.

Held og lykke,
Mvh. Nina :)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2016 - 17:23 #2
Tror måske den bruger det "lille" kort under den profil der hedder "power saving".
Vælger man "performance er det det "store kort" den bruger.
Du skal sikkert ind i Catalyst Control Center som Nina skriver.
Du burde komme der ved at højreklikke et tilfældigt sted på skærmen og vælge Catalyst Control Center og herinde tilpasse hvilket kort der skal bruges.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2016 - 17:23 #3
Husk at vælge hendes forslag som løsning hvis det virker :-)