Avatar billede dkalljen Praktikant
02. oktober 2016 - 09:27 Der er 3 kommentarer

playstation 4 wifi problemer

Hejsa.. Vi har problemer med netværk på min søns playstation 4. Vi har en 100/20 internetforbindelse i huset som kører trådløst. Playstation boksen står to rum væk fra routeren (som sidder på loftet). I går installerede jeg nogle repeatere i huset for at gøre det trådløse endnu stærkere ved hans playstation. Nu har jeg målt netværks hastigheden med min pc, fra flere forskellige websider samt forskellige browsere. Og jeg får en måling der ca er 107/23 på netværket. Men når playstationen skal downloade siger den at forbindelsen er 28kb og skal bruge 100 timer på at downloade. Vi flyttede den til et andet rum, hvor der pludselig er 22mb i download (stadig noget mindre end de 100 som computeren måler). Vi har prøvet at genstarte alt flere gange men ingen forbedring. Er der nogen herinde som kan hjælpe os?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. oktober 2016 - 15:37 #1
Hvordan er den repeater, jeres PS4 kobler op til opsat?
Jeg havde lidt samme problem, da min router er lidt uheldigt placeret, så den er blevet suppleret med en extender i stuen. Den er opsat, så den modtager forbindelser på 2.4GHz og videresender dem på 5GHz til routeren, det fungerer fint - ingen problemer med downloads.
Avatar billede dkalljen Praktikant
02. oktober 2016 - 20:40 #2
Hej CRKrogh.. Tak for dit svar. Jeg har nu nørklet lidt med mine extender og umiddelbart kan den kun køre 2.4Ghz. Mener du at jeg skal have en som kan klare 5Ghz for at trække en Playstation?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. oktober 2016 - 09:08 #3
Det vil afhænge af din router. Hvis den kører dualband, er det bestemt ikke til nogen skade at kører linkene på hvert sit bånd.
Har du mulighed for at låne dig frem til en extender, du kan teste med?