Avatar billede XKongen Praktikant
02. oktober 2016 - 12:52 Der er 4 kommentarer

optisk drev

Hej har en lenovo ideapad 500 15acz.
har problem med at åbne drevet har ikke været åbnet og indeholder ikke cd. da den er helt ny.har prøvet med div pile taster og ctrl +j der er ikke noget hul til at prikke i og ingen knap at trykke på.
Hjælp er ved at gå ud af mit gode skind.
Avatar billede eurositi Ekspert
02. oktober 2016 - 13:11 #1
Det lyder allerede, som om du har prøvet en del...
Vises CD/DVD drevet som et korrekt fungerende drev i Windows?
Hvis ja, kan du højreklikke på det og vælge "Skub ud"?
Hvis nej, kan du prøve at gå ind i BIOS ved opstart (hold Delete eller F2 nede lige efter genstart)? Prøv at se, om det er registreret som et sekundært boot device.

Hvis der slet ikke er kontakt til det, vil jeg helt klart klage, hvis der stadig er garanti på skidtet. Det er desværre ikke en specielt vellykket Ideapad-model.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 13:50 #2
Har du prøvet at trykke på CD låget? Mange drev åbnes på den måde.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2016 - 14:40 #3
jeg var engang træt af min bærbare, og lavede et 'openit' program. Det er så ret gammelt, så ved ikke mht win10.
https://drive.google.com/file/d/0B6zoLpKZQ4wZT2dsTW5YOFhRQ1k/view?usp=sharing
20kb - og det laver ikke andet (ved start) end at åbne skuffen til cd.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. oktober 2016 - 09:17 #4
Hej.

  Hvis der rent faktisk ER et optisk drev i den, skal der dels være markering af de formater det kan læse/skrive i højre side af skuffen, når du kigger på den fra højre side af laptop'en. Der skal også være en smal knap midt på skuffen, du kan udløse den med (også med hul i til at prikke den op).

De bedste hilsner