Avatar billede MadsHaupt Juniormester
02. oktober 2016 - 15:15 Der er 5 kommentarer

Ydelse for grafikkort

Hvad giver mest ydelse på grafikkort, og hvad betyder CUDA-kerner?
Hvad er clockfrekvensen/hastigheden på hver CUDA-kerne, og hvordan fungere et grafikkort rent teknisk?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
02. oktober 2016 - 15:15 #1
Og er der latenstider?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2016 - 16:58 #2
#1 hastighed på ram. Jo lavere tal jo hurtigere reagerer de på data.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. oktober 2016 - 10:59 #3
Antallet af CUDA-cores har stor betydning for den samlede ydelse. Ser du på to kort med samme GPU, begynder man at kigge på hastighederne, men generelt sker der jo en udvikling fra sidste genration til nyeste, der som regel byder på højere ydelse, lavere forbrug og lidt lavere termisk load.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
03. oktober 2016 - 11:53 #4
Nogle der ved, hvad CUDA-cores helt konkret giver i ydelse i tal, hvis de udnyttes samtidig?
Og i forhold til RAM, hvilke data reagere de på. Er det datapakker eller hvordan er det rent teknisk opdelt?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
03. oktober 2016 - 12:15 #5
Jeg søger viden (som altid vil være konkret) omkring hvordan RAM'ene virker rent teknisk og hvad man rent teknisk kan trække ud af dem. Det er fordi jeg blandt andet skal lave kunstig intelligens på computeren.