Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 15:41 Der er 81 kommentarer

Headset fungere pludselig ikke

Mit headset (Logitech H390 USB) fungere pludselig ikke. Jeg starter computeren - og frem på skærmen kommer den der rude der viser forløbet af søgning efter- og installation af drivere. Hvorfor den så pludselig gør det ...? Da den er færdig, er der stadig ingen lyd.

I lydindstillinger ser det underligt ud: https://altpic.s3.amazonaws.com/pics/1475415428/001.JPG

Jeg valgte ret hurtigt at køre systemgendannelse. Men efter den var færdig og meddelte systemet var gendannet til ønskede dato, kom den rude alligevel igen frem. Og heller ikke denne gang virkede det efter den var færdig. Ingen lyd!

Håber meget nogen kan hjælpe mig. Jeg bruger mit headset i forbindelse med online undervisning. Så det vil være fatalt hvis jeg ikke kan få det lavet ...

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 15:42 #1
PS. De almindelige højtalere jeg har stående på skrivebordet, fungere.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 16:03 #2
Nu ser det pludselig anderledes ud under Lyd.
https://s16.postimg.org/5cxin7t3p/002.jpg
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 16:11 #3
Prøv at højre klikke på det hvide felt, og marker for deaktiverede og afbrudte enheder
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 16:17 #4
Nu ser det igen ud som før.
https://s12.postimg.org/gh31o9dd9/010.jpg

Hvad for et hvidt felt?
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 16:25 #5
Åh, ok...
Jeg kan ikke se der sker noget når jeg gør det
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 16:27 #6
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 16:32 #7
Det hvide felt er bare uden for ikonerne.
Det ser ikke helt ud som før, højtalerne har ikke længere grøn markering.
Peg med musen på headsettet, højreklik og tryk på test.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 16:45 #8
Det er jo så det nederste i billedet ovenfor jeg gør det på ....

Der kommer ingen lyd.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 16:59 #9
Her er eksempel fra mine egne indstillinger.
Når jeg højreklikker på højtaler er der et felt som hedder "Test" når jeg trykker på det vises der i højre side om det fungerer. Gør det det, vil der løbe en grøn stribe op og ned et par gange.
http://billedeupload.dk/?v=7Nuyf.jpg
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:02 #10
Ok. Det gør de. De grønne striber bevæger sig.
Troede der også skulle komme lyd i headset.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:05 #11
Bare for jeg er helt sikker på det er den samme vi snakker om. Det er denne jeg tester: http://billedeupload.dk/?v=SscBy.jpg
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:06 #12
Ja som du beskriver det skulle indstillingerne være i orden. Måske er der noget galt med headsettet eller stikket?
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:09 #13
Det kan jeg ikke få til at give mening. det er næsten nyt. Og det virkede i går. Hvor jeg så lagde det fra mig (uden at tage det fra) da jeg var færdig med at bruge det. Da jeg så tager det på i dag, virker det ikke.

Det er virkelig skidt ... Uden er jeg i den grad på den. Tænkte nok det ikke kunne opklares. Når noget kan gå galt, går det galt ... Og nu er jeg på r*ven.  :(
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:10 #14
Ja det er jeg godt klar over, og når den grønne stribe bevæger sig betyder det, at der sendes signal til udgangen.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:12 #15
At den pludselig ville installere drivere på ny, indikere vel også der er sket 'et eller andet' ...
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:14 #16
Billedet viser at headsettet er sat i computeren. Prøv at rykke lidt i begge ender af ledningen.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:17 #17
Det hjælper ikke noget.
Har teste mikrofonen. Det ser ud til den virker. Kun højtalerne i dem gør ikke.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:18 #18
(Har et program hvor jeg skal indtale svar på spørgsmål jeg får skriftligt. Det bliver registreret.)
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:19 #19
Ja det lyder underligt. Har du så gjort det? Jeg vidste ikke, at et headset brugte specielle drivere. Prøv at gå ind under start "Enheder og printer" og se hvad der står der.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:22 #20
Højreklik på headsettet og tryk på fejlfinding.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:24 #21
Det gjorde den jo af sig selv ved opstart.

Der er ikke noget billede af noget headset under Enheder og printere. Til gengæld figurerer der en anden "dims" med navnet Lync Audio Device - hvilket var noget af det jeg mener jeg så i ruden da den installerede drivere.

http://billedeupload.dk/?v=YPtqb.jpg
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:28 #22
Der er ikke noget at hente.

'Lydindstillinger' føre derhen hvor vi allerede har været. Og 'Fejlfinding' finder ikke noget: "Problemet blev ikke identificeret under fejlfindingen".
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:32 #23
Ja Lync er dit headset.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:34 #24
Der er heller ikkenoget at hente i Enhedshåndtering.

Der er intet at gøre. Løbet er kørt!!
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:36 #25
Forstår ikke en skid af hvorfor Systemgendannelse ikke løste problemet. Så bliver lortet jo ikke tilbagestillet ... Pis og papir!
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:40 #26
Du kan, i Enheder, højreklikke og fjerne enheden og geninstallerer.
Er der gul markering i Enhedshåndtering?
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:42 #27
Har du prøvet at tage højtaler stikket af og ind igen?
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:44 #28
Ja, mange gange. Har også prøvet forskellige indgange.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:47 #29
#26

Enhedshåndtering.

Nej, der er ingen gul markering. Alt ser ud som det skal.

Jeg kan godt prøve at fjerne den, genstarte og lade skidtet installere sig selv igen. Men jeg tror ikke på det hjælper noget. Den har jo som tidligere nævnt allerede geninstalleret sig selv to gange.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:52 #30
Nej du har nok ret, der er noget mærkeligt med de auto geninstalleringer.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 17:55 #31
Nej, det hjalp ikke.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 18:02 #32
Du bliver desværre nød til at give dig selv en grøn løsning. Jeg "kaster handsken"
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 18:04 #33
Den er nu slet ikke at se under lyd.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 18:06 #34
Jo, det var noget sludder. Glem det.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 18:09 #35
Hvad var noget sludder, at enheden var forsvundet under lyd?
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 18:10 #36
Ja. Det var fordi jeg havde taget stikket ud.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 18:12 #37
Nå Ok :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 18:19 #38
Tak fordi du gad førsøge at hjælpe.

Jeg opgiver.

-
Det her problem ødelægger alt. Slut med online undervisning. Fuck hele lortet!
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 18:21 #39
Velbekomme ;-)
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 19:25 #40
Er det på nogen måde muligt at ændre noget, så jeg kan bruge mikrofonen på headsettet og højtalerne jeg har stående på bordet til lyd? Som det er nu afbrudes sidstnævnte jo når jeg sætter stikket fra headsettet i.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 19:34 #41
Det tror jeg ikke, for det fungerer åbenbart lige som jackstikket på hovedtelefoner.
Højtalerne bliver mekanisk slået fra. Så man skal ind i computeren og manipulere med udgangen til stikket.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2016 - 19:40 #42
Ps Men det svarer jo bare til, at du ikke sætter højtalerstikket i, og det har du formodentlig prøvet.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2016 - 23:22 #43
Så lidt på tråden her men kan kun lige skrive dette indlæg her før jeg går i seng.
Har desværre ikke nærlæst alle indlæg så måske dobbeltspørgsmål som jeg beklager.

Forstår at dit headsæt virker over Usb.

Har du prøvet at fjerne dine usb enheder og genstarte maskinen?

Er der gule anmærkninger på usb eller står nogle af dem som deaktiveret?

Har du prøvet andre usb porte?

Det var det.
Ser kun med her igen i morgen eftermiddag.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 01:34 #44
Det er helt ok. Der er 42 kommentarer før din. Så forstår godt du ikke gider læse dem alle. Du får en opdatering ...

Ja jeg har prøvet at fjerne den i 'Enhedshåndtering' og genstarte / geninstallere. Det hjælper ikke.
Der er heller ingen gule anmærkninger derinde. Og under 'Egenskaber' står "Denne enhed virker korrekt".
Har tjekket med 'Opdater driversoftware', men det er nyeste drivere.

Kan se du skriver "gule anmærkninger på usb". Er her ikke helt sikker på om det  ér Enhedshåndtering du mener, eller noget andet.

Under 'Lyd' ser der sådan ud: https://s10.postimg.org/vv8jij4y1/001.jpg
Når jeg højreklikker og tester, bevæger de grønne striber sig som de skal.

Under 'Enheder og printere' har jeg uden held forsøgt med funktionen 'Fejlfinding'.

Ja jeg har prøve flere forskellige porte. Har også prøvet at sætte noget andet i dem. Portene virker som de skal.

Det ser sort ud ...
Avatar billede Rune1983 Ekspert
03. oktober 2016 - 07:17 #45
For at ændre hvor lyden kommer ud på min pc hjemme vælger jeg enheden der skal giv lyd og sætter den til "Angiv standard". "Angiv standard" kan ses på det billede eksempel du har lagt op ovenfor.
Håber det kan hjælpe.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. oktober 2016 - 07:26 #46
For mig virker det som om det er en Software indstilling der er forkert det ser ud som om den er sat til at køre Skype eller lignende! Prøv i Lyd at tryk benyt som Standard hvis den så kan høres er det en software  fejl.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2016 - 15:49 #47
#44 Den bør også poppe op under usb enheder når du tilslutter den, da den har usb interface.
Det er muligt den også skal poppe op under lyd.
Men tjek under usb i enhedshåndteringen.
Vil måske tro den virker bedst på en usb 2 port.
De andre indstillinger som poko1 og Rune1983 skal selvfølgelig også tjekkes.
Har aldrig haft lyd udstyr der kører over usb, så jeg er lidt i tvivl om hvor meget der registreres når den tilsluttes.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 19:01 #48
#45
Jeg er ikke med på dette. Er de almindelige højtalere fravalgt som Standard, er der ingen lyd i dem. Det plejer ikke være sådan man skal ind i indstillinger og skifte imellem den. Men selv om jeg vælger 'Øresnegl på headset' som Standard, er der stadig ingen lyd.
(Den anden - 'Hovedtelefoner' er jeg ikke med på hvad er, sammenlignet med den anden. Men den er nedtonet, så kan ikke gøre noget der ...)

#46
Citat: Prøv i Lyd at tryk benyt som Standard. Citat slut.
Jeg er ikke med på hvilken du mener / hvad du vil have mig til?

#47
Citat: Den bør også poppe op under usb enheder når du tilslutter den, da den har usb interface. Citat slut.
Citat: Men tjek under usb i enhedshåndteringen. Citat slut.

Referere du her til det samme, eller to forskellige ting?

Det eneste jeg kan finde hvor der står noget med USB i Enhedshåndtering, er dette:
https://s13.postimg.org/4nliexodz/683.jpg Er ikke noget jeg kan genkende.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2016 - 19:09 #49
Refererer til det samme.

Prøv at have dit headsæt afmonteret og gå i enhedshåndteringen og udfold "usb controller". Der udfoldes en lang liste nedad
Monter nu dit headsæt i usb port. Listen opdateres hvis headsættet registreres
Der skal nu poppe en ny linje op i rækken der viser at dit headsæt er monteret. Er der gul anmærkning ud for denne linje er der noget galt.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 19:25 #50
Rettelse af fejl. I #41 skrev jeg:"Det tror jeg ikke, for det fungerer åbenbart lige som jackstikket på hovedtelefoner."
Jeg troede det var et specielt stik. Et USB stik skaber ikke mekanisk afbrud til ht.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 19:56 #51
#49 Der kommer en mere når jeg gør det. Det er den sidste, "USB-sammensat enhed". Der er ingen gul markering.

#50 Nej det har du ret i. Troede jeg.
(Det betyder jeg faktisk kan hente lyden fra højtalerne på bordet, og samtidig bruge headset.
Men det fungere alt andet end godt (og er selvsagt heller ingen tilfredsstillende "løsning"...). Er med noget på ørerne (...) nødt til at skrue en hel del op for at kunne høre hvad der bliver sagt. Derudover kommer det uundgåeligt til at lyde det underligt.)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2016 - 20:01 #52
Ok. Så ser det ud til at det registreres rigtigt. Har du prøvet #45 og #46?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 20:02 #53
Det ender jo nok med jeg bliver nødt til at købe et nyt headset, da det i sidste ende er den eneste måde hvorpå jeg kan finde ud af med sikkerhed om det nu også ér ok, eller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 20:04 #54
Eller noget af det vi har forsøgt hár måske bevist det er i orden?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 20:08 #55
Hvis sætter en Bluetooth ht. til computeren, så kobles de andre ht. automatisk fra.
Det er måske det samme med headsæt? Har du prøvet at deaktivere de andre enheder under lyd?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 20:08 #56
Har kommenteret 45 + 46 i #48.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 20:16 #57
#55 Det hjælper ikke noget. Men kan heller ikke have en situation hvor højtalerne på bordet ikke virker.

[b ]Men fordi jeg nu deaktiverede dem, forsvandt de derinde fra. Så nu virker mine bordhøjtalere heller ikke!! Hvordan får jeg den dem tilbage? [/b]
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 20:25 #58
Nu har jeg slet ingen lyd ... :(
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 20:25 #59
Med min bluetooth er jeg nød til at skifte enhed under Lyd. Dvs. når jeg slukker blueetooth skal jeg sætte højtalerne til igen. Så du gør bare set samme.
Under lyd højreklik på dit headset og vælg, for oven,  Konfigurere højtalere. Så kan du høre i headsettet om der kommer lyd. Windows leverer lydsignalet.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 20:31 #60
Er ikke med. Hvis du mener jeg bare skal trække stikke ud for at få bordhøjtalerne tilbage, virker det ikke. "Der er ikke installeret nogen lydenheder".

Der er ingen steder jeg kan vælge "Komfigurer højtalere".
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 20:33 #61
Jeg forstår ikke det du skriver. Virker rodet for mig. Nok fordi jeg ikke i forvejen ved nok om det.

Jeg vil bare meget gerne have mine bordhøjtalere til at fungere igen nu. Før noget andet.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 20:35 #62
Nej du skal bare højreklikke på ht ikonet og vælge aktiver. Og vælg som standart.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 20:37 #63
Højtalerikonet er jo ikke derinde længere. Det forsvandt da jeg deaktiverede. Det er kun ikonet til headset.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 20:41 #64
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 20:48 #65
Højreklik uden for ikonerne, så får du mulighederne som på billedet.
http://billedeupload.dk/?v=h2w3G.jpg
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 20:50 #66
Ah .., nå sådan. Troede de var helt væk.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 20:57 #67
Nej de skal nok komme til at fungere igen. Når de gør der det, så højreklik på dem og vælg Konfigurer højtalere. Så vil du se et animeret billede og høre et signal i højtalerne. Så ved hvad du kan forvente når du prøver med dit headset, der bør ske det samme.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 21:22 #68
Ja ok. Men tror ikke længer på jeg får lyd i dem igen. Hvad det så end skyldes.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 21:23 #69
længere
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 21:28 #70
Nej ok, den test ville bare med sikkerhed vise, om det headset fungere.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 22:00 #71
Den lavede jeg jo tidligere i forløbet. Linjerne bevæger sig, men der kommer ingen lyd.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 22:02 #72
Betyder det så de headsettet med sikkerhed er defekt?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 22:30 #73
Nej den har du ikke lavet. Du lavede den som hedder Test. Det er den ovenover
Konfigurer højtalere.
Testen viser, om headsettet fungerer. Det vil du kunne høre. Men det viser ikke årsagen. Dvs. at hvis der ikke kommer lyd er den galt med driverne eller headsettet.
Følger der ikke en menu med det headset, hvor du kan gå ind med nogle muligheder?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 22:41 #74
Kan være jeg igen misforstår noget. Men når jeg højreklikker på headsettet er der ikke et punkt i menuen der hedder 'Konfigurer højtalere'. Det er der kun ved højreklik på ikonet til bordhøjtalerne.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 22:49 #75
Nej du har ikke misforstået noget. Muligheden er der altså ikke, hvad det så kan skyldes. Prøvede du på højtalerne.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 23:37 #76
Ja, det virkede.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2016 - 23:47 #77
Ok så giver det ingen mening i at fortsætte før vi ved, om det headset er i orden.
Nu har vi jo prøvet så meget, og hvis det er headsettet kan vi prøve lige til jul uden at opnå et resultat.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2016 - 21:50 #78
Ok.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2016 - 21:53 #79
Nu håber jeg så virkelig det er headset der er defekt. Ellers står jeg snart med en unødig ekstraudgift på 400 kroner, to headset jeg ikke kan bruge til noget - og et uløseligt problem (kommer ingen vegne uden online hjælp / undervisning) ...
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2016 - 22:07 #80
Kan du ikke få lov til at afprøve det på en anden PC?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2016 - 19:49 #81
Jeg har ikke adgang til nogen anden pc.