Avatar billede grafisk Novice
03. oktober 2016 - 09:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan ikke slå adgangskodebeskyttet deling fra mit netværk efter opdatering

Vi arbejder i et mindre netværk, hvor vi har én computer, som har vores fælles job liggende. Efter (auto.grrr.....) opdatering til win10s sidste store opdate, kan vi ikke få adgang til den fælles computer (kræver adgangskode, som der IKKE er sat på).
Vi har været inde og slå adgangskodebeskyttet deling fra... men den slår til igen automatisk.
Hvad kan vi gøre?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. oktober 2016 - 10:55 #1
Prøv lige at løbe guiden her igennem - om ikke andet så for at få bekræftet, at I ikke har overset noget:

http://www.geeksquad.co.uk/articles/how-to-set-up-file-sharing-on-windows-10
Avatar billede grafisk Novice
03. oktober 2016 - 11:11 #2
tak, det tjekker vi lige af... og kommer grædende tilbage, hvis vi ikke ser lyset.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. oktober 2016 - 11:28 #3
Så er der i hvert fald en struktureret tilgang til probelmløsningen - det vil også gøre det lidt lettere at hjælpe jer videre. :-)
Avatar billede grafisk Novice
04. oktober 2016 - 11:58 #4
Bare lige en opfølgning. Den nye opdatering tillader åbenbart ikke åbne netværk, som vi tidligere har benyttet os af og ville benytte igen.  Måske også en dårlig løsning og derfor Microsoft blokerer den løsning. Det ville bare have været rart med en advarsel "denne funktion tillades ikke længere, opret en hjemmegruppe". ;-)

Nu har jeg så oprettet en "hjemmegruppe", hvilket var nemt i kontrolpanel. Og der får  du så en kode, som de øvrige computere skal bruge første gang de tilslutter sig netværket. Og efterfølgende dele printeren.

Men tak for indput.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. oktober 2016 - 13:34 #5
Godt at høre at du fandt årsagen - jeg var ikke lige selv OBS på at det var netværket, de ikke fik fat i. Men ja, Hjemmegruppe kan helt sikkert være en ok løsning.