Avatar billede ritech Novice
03. oktober 2016 - 12:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

lumia 950 xl, korrekt sykronisering og hentning af dokumenter fra one drive

mine dokumenter ligger gemt i one drive
når de hentes til lenovo laptop er der ingen problemer, men når jeg vil hente dem på min Lumia 950 xl ser det ud til at dokumenter der er lavet for nylig dvs ca fra de sidste 6 mdr mangler og/eller nye oplysninger der er indlagt i eksisterende dokumenter f. eks excel ark ikke har data fra de seneste 6 mdr

ældre dokm ser ud til at være OK

mv VR
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2016 - 12:54 #1
gå til onedrive (fra pc) online. Se, om de enkelte ark ligger i flere versioner (fx med lumias brugernavn efter). I så fald slet dem med 'lumia' kendetegn.
Eller, så hoster min (830) en gang i mellem i det - her hjælper det at lukke den helt ned og så starte den igen (noget med clearing af hukommelsen, tror jeg).
Avatar billede ritech Novice
03. oktober 2016 - 15:30 #2
filer/dokumenter er skrevet/født fra pc men når de hentes til Lumia er de mangelfulde eller kan ikke findes/ses på one drive fra mobilen
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2016 - 10:44 #3
hvis du går ind på onedrive via browser (online) og ikke app, ligger filerne så korrekt der? (tjek det også på pc). Er de ok, så må du nok nulstille din tlf, og starte forfra på den.
Avatar billede ritech Novice
04. oktober 2016 - 13:45 #4
tak for din hjælp så vidt
og siden forsøgt at finde ud af hvor filer hentes fra.
Desværre kan dette system åbenbart ikke klare vedhæftet fil eller kopierede billeder, så jeg prøve med tekst
Når jeg på går ind på PC-en via "apps" på forsiden har jeg konstateret at der findes to veje til one drive

Når jeg vælger den ene åbner et billed som er lig det jeg ser på Lumia og ved at klikke på en af de filer, hvor jeg kan se den ikke har data der er indlagt efter feb 16, så ligger denne fil åbenbart under denne sti https://d.docs.live.net/af8ceac68b56a0f4/ ---osv
Andre filer skabt efter febr 16 findes slet ikke såvel word som excel.
Klikker jeg i stedet på den anden onedrive  ligger den opdaterede fil under C:\Users\ xxxx(firma navn)\OneDrive\---osv samme som ovenstående
denne fil Oprindelig Skabt og løbende revideret fra PC-en
Kan du forklare hvorfor lumia åbenbart går ind via den øverste sti og hvordan får jeg det rette til?
På forhånd tak for hjælpe
VR
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2016 - 15:09 #5
det ser ud til, at pc ikke synkroniserer online. På pc højreklik på onedrive i systembakken. Der er et menupunkt 'vis synkroniseringsproblemer' hvis du kan komme ind i den, så ligger der nok en forklaring der.
Ellers, så se på menupunktet 'indstillinger'. I fanebladet 'konto' skal din konto (din email) til onedrive være nævnt i den øverste rammes kant - ellers klik på 'tilføj konto'
Avatar billede ritech Novice
04. oktober 2016 - 17:48 #6
ser ud til jeg nu har fået de to OneDrive til at arb sammen. filsymbolerne og mapper har fået en markering med grønt flueben
tusind tak for hjælpen VR
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2016 - 18:18 #7
selv tak.