Avatar billede Uvanga Ekspert
06. oktober 2016 - 13:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

win10 opdatering ændrer skrifttype i Libre Office

Efter en win10 opdatering 04-10-2016, er skriftype i nogen, ikke alle Libre Office dokumenter ændret! Ændret til Liberation Sans 10.
Hvorfor er dette sket  og hvorfor kun i nogle dokumenter? Det er sket i alle typer programmer: Writer-Calc-Database. Jeg anvender Libre Office 5.2
Problemet er ikke større end jeg manuelt kan ændre skrifttype, men det er da underligt at det virker tilfældigt hvilke dokumenter der er ændret. Det er som nævnt ikke alle.
Nogen der har erfaring med dette, og evt. et bud på hvad det skyldes.
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. oktober 2016 - 13:46 #1
Jeg burde måske lige nævne at alle dokumenter er gemt i ODF format.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2016 - 13:53 #2
Måske er den gamle font fjernet/overskrevet?
Det ville give logik at det kun er nogen dokumenter - fordi den bare ikke kan finde fonten (så går den altid tilbage til noget den kender)
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. oktober 2016 - 15:03 #3
Tak for input. Den oprindelige font(Calibri) er imidlertid tilstede i rullemenu. Og fra rullemenu kan  jeg gendanne tekst til den tidligere font.