Avatar billede bejle Juniormester
06. oktober 2016 - 15:07 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd når min Thinkpad ikke er i docken

Hej. Jeg har lyd når min Thinkpad X2301 sidder i min dock (mini series 3 dock) men ikke når jeg tager den ud af docken. Jeg kører win7 og bruger høretelefon porten i docken sammen med et par Logitech Z4 højtalere. Når jeg tager den ud af docken burde de indbyggede højtalere/mikrofon så ikke virke?

Vh Kim
Avatar billede bejle Juniormester
06. oktober 2016 - 15:13 #1
De indbyggede højtalere hedder Realtek High Definition Audio og driveren er fra 13-09-2013. Version: 6.0.1.7040
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2016 - 17:57 #2
Du skal nok ind i Kontrolpanel Lyde, og se efter hvordan det står.
Avatar billede Nina Forsker
07. oktober 2016 - 08:19 #3
Som Valby siger,

Kig inde under Lyd og se om din højtaler er standardsenheden eller er Deaktiveret.

Du kan højreklikke for at benytte dem som standardsenhed.
Avatar billede bejle Juniormester
07. oktober 2016 - 08:38 #4
Jeg har 2 sæt højtalere. Et der er koblet til docken og så de indbyggede i den bærbare. Hvilket sæt mener i skal være standardenheden?
Avatar billede bejle Juniormester
07. oktober 2016 - 08:41 #5
De højtalere der er koblet til docken står til at være standardenheden lige nu. De indbyggede står til at være klar.
Avatar billede Nina Forsker
07. oktober 2016 - 08:46 #6
Når du tager Docken fra, så skal de indbygget være standardenheden, prøv at se om de virker hvis du tester dine højtaler.
Avatar billede bejle Juniormester
07. oktober 2016 - 08:49 #7
Lige nu er min pc i docken og så virker både de eksterne og de interne højtalere.
Men når jeg tager docken fra så virker de interne højtalere ikke. Det er ligesom at lyder stadig vil ud via de eksterne højtalere!
Avatar billede Nina Forsker
07. oktober 2016 - 08:51 #8
Der er så der du skal sætte de interne højtaler som standardenhed, virker de så?
Avatar billede bejle Juniormester
07. oktober 2016 - 08:57 #9
Ja nu virker de interne højtalere. Det jeg har gjort er at jeg "bare" har taget min pc ud af docken uden at lukke Windows. Så virker de interne højtalere.
Men hvis jeg slukker for min pc og tager den med eks. hjem og starter den op igen hjemme så virker de interne højtalere ikke !! Jeg prøver lige en gang mere at slukke for min pc nu hvor den ikke er i dock og starte den op igen uden dock. Du hører nærmere.
Avatar billede Nina Forsker
07. oktober 2016 - 09:02 #10
Okay, men hvis de ikke virker efter du starter den op igen så prøv at se om de interne højtaler er standardenheden, hvis de ikke er så sætter du dem til det også test om de virker.
Avatar billede bejle Juniormester
07. oktober 2016 - 09:17 #11
Nu er er min pc startet op uden for docken. De interne højtalere er markeret som standardenheden men stadig ingen lyd. Hvis jeg vil teste dem så skriver Windows følgende: Enheden bruges af et andet program. Luk alle enheder der spiller lydtil denne enhed , og prøv igen.
Avatar billede Nina Forsker
07. oktober 2016 - 10:13 #12
Okay, prøv at deaktivere dine interne højtaler og aktiver dem igen - nogen forskel?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2016 - 10:33 #13
Jeg er enig med Nina.. Prøv at deaktivere docken når de interne ht. er standart.
Avatar billede Nina Forsker
07. oktober 2016 - 10:39 #14
Hvis dette ikke virker så prøv at

Højreklikke på din interne Højtalere - Tryk Egenskaber - Gå under Avanceret - Under Eksklusiv tilstand der fjerne du fluebenet fra "Tillad programmer, at overtage eksklusiv styring af enheden" - Så trykker du Anvend - Ok og Genstarter din PC.

Nu burde du have kontrol over dine højtalere igen.
Avatar billede bejle Juniormester
07. oktober 2016 - 10:51 #15
Jeg har prøvet at deaktivere og aktivere de interne højtalere uden resultat.
"Tillad programmer, at overtage eksklusiv styring af enheden" - Så trykker du Anvend - Ok og Genstarter din PC. Dette havde jeg gjort tidligere og fluebenet er der stadig ikke.
Avatar billede bejle Juniormester
07. oktober 2016 - 11:07 #16
Kan man ikke vedhæfte billeder her? Så kunne jeg vise hvorledes det ser ud på min pc.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2016 - 11:08 #17
Sådan ser det ud med mine eksterne ht på en stationær. De sidder på et USB kort fordi, dem på Levono bundkortet ikke fungerer.
Det grønne felt til højre viser, at billedet er taget medens ht testes.
http://billedeupload.dk/?v=1yXQK.jpg
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2016 - 11:09 #18
Nej desværre, men du kan gøre det f.eks her: http://billedeupload.dk/
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2016 - 11:11 #19
Ps. husk at kopiere det øverste link, og sæt det ind her.
Avatar billede bejle Juniormester
07. oktober 2016 - 11:34 #20
Her er et billede af hvorledes det ser ud. http://billedeupload.dk/?v=Go8ze.jpg
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2016 - 11:52 #21
CathyT Fra nettet Googlle oversæt:
" Men efter at jeg afinstalleret KB2973201 (som tog for evigt, det virkede som om det var i en løkke, når det genstartes, jeg var bekymret, men efter 15 minutter det gav mig min opstartsbillede); al min lyd kom tilbage og opholdt sig tilbage. Jeg aner ikke hvorfor denne sikkerhedsopdatering ville gøre dette (det er for en on-screen tastatur problem), men jeg gjorde det i går, og jeg har stadig lyd."

Der er rigtig mange, som har det problem.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2016 - 11:54 #22
Ps. det virker ikke for alle.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2016 - 12:06 #23
lader til, at problemet kan have flere årsager?
Her er en som skriver:"Uninstalling the KB2962407 update seems to have fixed the 'no audio' problem.  Thanks so much."
Det er sandelig et vanskeligt problem.
Avatar billede bejle Juniormester
07. oktober 2016 - 12:15 #24
Afinstallering af KB2973201 løste mit problem.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2016 - 12:19 #25
Herligt :-)