Avatar billede pwn Forsker
07. oktober 2016 - 23:41 Der er 5 kommentarer

Ny PC forudinstalleret WIN7 men WIN10 medfølger

En DELL Vostro15 3000 serie kommer med forudinstalleret WIN7, men der er en WIN10 CD med til reetablering. Kan man ikke "blot" opgradere til WIN10 (har før gjort på en Lenovo) - kan bare ikke huske hvordan.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2016 - 23:51 #1
du har brug for at win 10 er licenseret, og idet microsoft har stoppet gratis opgraderingen, er din dvd nok den bedste bud (nok også nemmest)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. oktober 2016 - 00:44 #2
Jo, du bør kunne opgradere. En ny PC vil have win10 licensen indbygget i bios, så den aktiveres automatisk.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2016 - 01:06 #3
En windows 10 medfølger. Medfølger der en aktiverings kode? Hvis nej må du nok sikre dig først at det er som i #2.
Hvis ja, er det bedst at slette windows 7 og få en ren installation, hvis du altså ønsker windows 10.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2016 - 08:13 #4
Hvad står der på mediet til Windows 10?
Står der at det er en opgraderings version?
Hvis dette er tilfældet skal du starte installation fra en kørende Win 7 ved at køre "setup" fra dvd.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. oktober 2016 - 08:15 #5
Og med hensyn til licensen, så er den enten indbygget i bios eller står på dvd til Win 10.