09. oktober 2016 - 11:26 Der er 3 kommentarer

Vedhæft en fil til email

Jeg har googlet og jeg har googlet,
Alle steder står der at det er lige så let som at klø sig i nakken.

Jeg er ved at lave en side hvor brugeren skal kunne sende en email og vedhæfte en fil.
Det går fint med at modtage den email siden genererer, men det er ikke lykkedes mig at modtage den første vedhæftede fil endnu.

Brugeren vælger filen med følgende html kode:
<span action="upload.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
      <label for="fileToUpload">Vælg billedet du vil uploade</label>
      <input type="file" name="billedet" id="fileToUpload">
</span>

Så er jeg blevet opfordret til at bruge  class.phpmailer.php, den er så let at bruge at man ikke engang behøver at teste det.
Det er måske derfor jeg ikke kan få det til at virke, jeg har nemlig forsøgt at teste det :-)

Følgende php kode sender emailen, men hver gang uden vedhæftningen.
    require_once("class.phpmailer.php");
    $email = new PHPMailer();
    $email->From      = $afsendermail;
    $email->FromName  = $navn;
    $email->Subject  = $emne;
    $email->Body      = $besked;
    $email->addAddress( $til );
    $file_to_attach = ""; //'PATH_OF_YOUR_FILE_HERE';
    $email->addAttachment( $file_to_attach , $billedet );
    $email->send();

$billedet indeholder navnet på den fil brugeren har valgt.
Hvis jeg tilføjer $billedet til body, så kan jeg se at variablen indeholder navnet på den fil der er valgt.

Hvor ligger den fil som brugeren har valgt, og hvordan finder jeg ud af det.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2016 - 15:46 #1
Der er vit noget helt galt med logikken her.

Det her en to trins process:

1) bruger submitter form med diverse information og fil (som led processing af submit smider din PHP kode filen et sted efter dit valg)

2) emailen afsendes med attachment - og i path skal du angive hvor du i trin 1 anbragte den fil.
09. oktober 2016 - 16:42 #2
Hej Arne

Du er altid god til at hjælpe.
Hvor i trin 1 angiver jeg hvor filen uploades til?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2016 - 16:52 #3