Avatar billede dollarjack Praktikant
10. oktober 2016 - 11:58 Der er 10 kommentarer

filnavn for langt win 10

Hej derude! Har fået nogle gode videoer (Faglige) :men desværre er de lavet i F4v. Dette er forsåvidt ok:
Men desværre er filnavnene for lange,og kan ikke omdøbe dem..
(ser Sådan ud) Eks:  o1 01. Tekst herefter!!!
Er det (.) der er i vejen ???
Win 10 kan ikke finde ud af det.
Har snart prøvet alt.også programmer som påstår,at man kan klippe filen til.
mvh dollarjack
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2016 - 12:12 #1
I et for langt filnavn indgår også selve stien - du har nok filerne liggende langt nede i strukturen.

Prøv at lægge dem i c:\temp - så kan det ske det kan lade sig gøre.
Avatar billede dollarjack Praktikant
10. oktober 2016 - 13:08 #2
Takker for svaret: Jeg gik til Temp som foreslået.
Men det er Det Importerede navn der er for langt.
Eks: her.  ( 00 01. What is Adobe bridge.f4v)
Sådan er én af filerne!!
Det giver ikke mening for mig.
Det eneste for mig kan være som tidl. påtalt    01 01.
Som er FØR teksten.
PS: Disse filer er hentet fra Win 7 (Før Win 10 blev opgraderet)
mh dollarjack
Avatar billede eurositi Ekspert
10. oktober 2016 - 13:12 #3
Kan du ikke omdøbe filen? Fjern evt. skrivebeskyttelsen på filen eller i den mappe, den ligger i. Hvis du ikke har rettigheder til dette, så kopiér filen til et lokalt drev, f.eks. C:\temp, som ole skriver.
F4V er en Flash video container i stil med FLV. Hvis du - trods filnavnets længde - kan afspille den i VLC, kan du se, hvilken type video den indeholder.
Du kan nemt klippe sekvenser ud af videoen (uden tidskrævende konvertering), hvis du bruger et sikkert gratisprogram som XMedia Recode.
Sig til, hvis dette er relevant.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2016 - 13:13 #4
du kan også ændre windows, at den kan vise filenavne (og stier) længere en 260 tegn:
tryk på windows-knappen og skriv
gpedit.msc og tryk Enter
find de rigtige gruppe politik som er gemt i:
Local Computer Policy > Computer Configuration > Administrative Templates > System > Filesystem > NTFS (ved ikke om de er på dansk...)
åbn "Enable NTFS long paths" og enable den.
måske du skal genstarte din pc, før ændringerne træder i kraft.

Det kræver selvfølgelig at du har opgraderet til den nye anniversary build af Windows 10 (den der hedder 1607)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2016 - 16:45 #5
Det lyder godt nok som om der er noget helt galt. Jeg kan forestille mig at der har været et kolon i midten af 01 01 - altså 01:01 - på det system den kommer fra. (eks. en ext3 formatteret maskine).

Prøv helt at fjerne "01 01." og erstat det eks. med "1 -"
Avatar billede dollarjack Praktikant
10. oktober 2016 - 19:14 #6
Takker venligst:Men jer mener,at have prøvet det meste.
Skulle Du have en måde til,at ændre de første 4 cifre? Så ville Det blive rigtig godt modtaget.
Jeg kan ingen gang kopiere til anden harddrive! uden at beskeden kommer (Filnavn for langt). jeg ville ellers have brugt denne måde på en maskine jeg har med "XP på!
mh .Dollarjack
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2016 - 19:32 #7
Det lyder mere og mere sært... - har du en mulighed for at dele filerne med os andre, så vi kunne prøve os frem? - eller er der et sted man kan hente dem?
Avatar billede dollarjack Praktikant
10. oktober 2016 - 20:55 #8
Takker igen. Sender Dem gerne: Men hvordan sender jeg filerne til jer ??
mh.igen fra Dollarjack
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2016 - 21:14 #9
Hvis du har et google-drive, eller microsoft onedrive, er det letteste at dele filerne derfra. Hvis du kan få dem der ud :-)

Ellers er der sådan noget som filedropper: https://www.filedropper.com/
Avatar billede eurositi Ekspert
10. oktober 2016 - 21:46 #10
De skal formentlig omdøbes, inden de kopieres ind til et Windowsmiljø, da tegnet er ulovligt i Windows' filsystem. Filerne kommer enten fra Linux (sandsynligvis) eller evt. OS X, hvor tegnet er tilladt. Det frarådes normalt Linuxbrugere at benytte systemspecifikke tegn, så afsenderen har tydeligvis ikke skænket Windowsbrugere en tanke.

Til nød kan du prøve at omdøbe filerne i Windows kommandoprompt (skriv "cmd" i startmenuen). Hér er det rigtige filnavn reduceret til 8 tegn + extension. Gå til den pågældende mappe vha. kommandoerne:
cd\
cd mappenavn
(Gentages, hvis den ligger på et dybere niveau)
I den rigtige mappe går skriver du:
dir/p
Notér dig, hvordan filnavnet er angivet i Windows 8.3 formatet
Skriv nu:
ren 01:01~.f4v filnavn.f4v (tænkt eksempel)