Avatar billede imuv Praktikant
10. oktober 2016 - 15:54 Der er 3 kommentarer

Indsatte min eksterne harddisk i en windows com. - nu vil min mac ikke læse den.

Hej Alle,

Jeg er stødt på et problem med min eksterne harddisk (hvor jeg har mange års arbejde liggende på) den vil nemlig ikke blive læst af min mac computer længere. Jeg har en enkelt gang sat harddisken i en windows computer, og nu bliver harddisken simpelthen ikke registreret af min mac.

Hvad gør jeg ?

Venlig hilsen

Ida
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2016 - 17:02 #1
En Linux Live-cd/DVD kan læse windows og trække data ud fra HDD. Det forudsætter selvfølgelig, at data er intakte.
Jeg kører selv windows 8.1 så har ikke mulighed for at  afprøve på en Mac.
Men kommer der ikke noget nemmere kan du jo prøve det
https://www.linuxmint.com/edition.php?id=217

Ellers kan du købe et program til windows, som kan læse Mac fra, sat til som ekstra HDD.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2016 - 17:18 #2
Avatar billede MADOlsen Forsker
11. oktober 2016 - 13:18 #3
Jeg er stødt på et problem med min eksterne harddisk (hvor jeg har mange års arbejde liggende på)

Du har da forhåbentlig backup af "de mange års" arbejde??