Avatar billede hans petersen Novice
10. oktober 2016 - 17:32 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

har fået nyt motherbord,cpu,ventiator .

har fået instaleret over nævnte ting i min pc ,vil så indstalere. min gamle windows 7 optima .men det vil den ikke jeg skal måske begynde forfra, men har ikke meget forstan på pc .skriver fran en anden pc  hjælp
                                          petersenhans@msn.com
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2016 - 18:52 #1
Nej du skal ikke begynde forfra med windows på grund af nyt hardware.
Det lyder mere som om der er noget som ikke er i orden.
Har du selv samlet delene oh kan du komme i bios?
Avatar billede hans petersen Novice
10. oktober 2016 - 21:11 #2
Har haft den hos højdata i Sindal. Pc var istykker,kørte til højdata. De ringede og sagde at der skulle nyt motherboard og CPU og ventilator.fik den hjem og den kørte i en uge var nede hos dem ,dagen efter ringedede at der skulle et nyt motherboard i fortælle teknikker ok hentede  den idag,  spurte om de  havde lagt wind 7 optima det måtte jeg selv,men det ville den ikke modtaget. Kunde. Åbne wind 7 men der manglede driver m/m hvad gør jeg på forhånd tak
                Petersenhans@msn.com. n
Avatar billede poko1 Ekspert
10. oktober 2016 - 21:30 #3
Du har vel fået Motherboard Driver CD med ved køb af nyt bundkort ?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2016 - 21:34 #4
Ok du sendte computeren på værksted, og betalte dem for bundkort cpu og ventilator. Hertil kommer så arbejdsløn.
Det kan sgu da ikke betale sig. Det var da bedre at købe en ny computer med windows og 2 års garanti. Det lyder for mig, som om de har taget r.... på dig.
Det lyder også meget mærkeligt, at de ikke ville installere windows. Det er jo et ringe arbejde for dem. Installationen skal bare startes op, så passer den stort set sig selv.

Du skriver du ikke kan installere windows 7 fordi der mangler drivere - er det korrekt forstået?  Der kræves ikke drivere for at installere windows. Det er først når windows er installeret at du skal hente drivere til grafikkort, lydkort mm.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2016 - 21:37 #5
#3 Nemlig. Og de drivere har teknikeren vel i det mindste læst ind?
Avatar billede hans petersen Novice
10. oktober 2016 - 23:25 #6
Hjælp hjælp hvad ,gør jeg?
Avatar billede poko1 Ekspert
10. oktober 2016 - 23:36 #7
Hvornår skriver den der mangler drivere er det under opstart fordi du prøver at køre din gamle windows installation på det nye bundkort?
eller er det når vindows er installeret.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2016 - 23:51 #8
Giver os nogle flere oplysninger. Feks. Spørgsmålet fra #3.
Det var ikke faldet mig ind, om værkstedet havde installeret den CD med drivere, som følger med bundkortet. Det burde de selvfølgelig. Har du den CD? hvis ja, så prøv at installere den, eller ring til værkstedet og spørg.
Avatar billede hans petersen Novice
11. oktober 2016 - 04:40 #9
Jeg giver op kan ikke finde ud af det og mange tak for hjælpen. Den giver mig grå hår?
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2016 - 11:01 #10
En forudsætning for at få hjælp er, at spørger besvarer de spørgsmål, som er relevante for problemet. Når du ikke gør det, giver det ingen mening, at stille spørgsmålet, for så er det ikke muligt at hjælpe.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. oktober 2016 - 11:09 #11
Der er noget jeg lige skal have på det rene! Det er vel ikke en reparation du forsøger? det forekommer mig at jeg har set en lignende melding hvor meldingen var der kunne ikke foretages en reparation indlæs drivere?
Avatar billede hans petersen Novice
11. oktober 2016 - 11:27 #12
det er nok noget i den retning . har inlæst win 7 dvd og kommer til instal windows sprog ok så kommer partioner frem 4 stk men ingen af dem vil modtage wind dvd
Avatar billede poko1 Ekspert
11. oktober 2016 - 11:53 #13
Står der så ikke noget forneden som Windows kan ikke køre på dette drev og så vis hvorfor?  hvis der står disken er af MBR Typen så er det fordi det er et UEFI Bundkort Og hvis der står disken er af  GPT typen så har du fået et ældre bundkort!  Du skal nu vælge avancerede værktøjer mener jeg der står og i den dialog boks der kommer frem skal du efter tur trykke på det røde kryds Slet indtil disken står som Uallokeret  nu kan du trykke installer  og  så burde det virke "PS det er en helt ren installation og alt slettes"
Avatar billede poko1 Ekspert
11. oktober 2016 - 11:58 #14
Er det den slags melding du får MBR Eller GPT
https://billedeupload.dk/images/ZqNjl.jpg
Avatar billede hans petersen Novice
11. oktober 2016 - 12:21 #15
Det er det jeg får at vide
Avatar billede poko1 Ekspert
11. oktober 2016 - 12:46 #16
Sådan gør du Størrelsen er nok anderledes på din Harddisk men princippet er den samme.
https://billedeupload.dk/images/t5zy.jpg
Avatar billede hans petersen Novice
25. oktober 2016 - 08:16 #17
Så kører man pc ok så tak for hjælpen ?
Avatar billede poko1 Ekspert
25. oktober 2016 - 09:01 #18
Så er det sørme godt du kan markere dit eget svar #9. som løsning!!!
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2016 - 12:38 #19
#9 havde været Ok, hvis du ikke havde fået hjælp, men når du har, bør markering af løsning placeres der. Det kan også være nyttigt for andre brugere at vide, hvad løsningen var.