Avatar billede Winther Praktikant
11. oktober 2016 - 18:01 Der er 4 kommentarer

Proceslinjen virker ikke!

Hej med jer. Jeg har det seneste døgns tid haft nogle problemer med min proceslinje (jeg har windows 10). Der mangler en del ikoner på den (fx batteriet med strøminfo og genvej til google chrome), og de ikoner der stadig er der (fx start/hjem-knappen, søge-knappen og opgavevisnings-knappen), virker ikke, når man trykker på dem. Er det et velkendt problem? Og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe dette, da det er ret irriterende?
Mvh. Mille
Avatar billede torben lind Forsker
11. oktober 2016 - 19:23 #1
Hej Mille.
Prøv at kigge nede i bunden højre side på process linien,klik på besked/meddelelse og kig på tablet tilstand,hvis den er blå skal du klikke på tablet tilstand for at få den tilbage til PC tilstand,jeg håber at det kan hjælpe dig.
Torben
Avatar billede Winther Praktikant
12. oktober 2016 - 11:19 #2
Hej Torben. Tusind tak for svaret! Jeg vil meget gerne give det eg forsøg - Problemet er bare, at jeg ikke kan klikke på "meddelelse". Eller når jeg gør, reagerer den ikke. Højreklikker jeg på ikonet, kommer tre muligheder: "Åbn Handlingscenter", "Slå stilletid tid" og "Vis ikke appikoner". Jeg har forsøgt at klikke på "Åbn Handlingscenter", men der sker fortsat heller ingenting
Avatar billede INK Ekspert
12. oktober 2016 - 14:20 #3
Skulle #1 ikke løse problemet, kan det tænkes, at den er i gang med at opdatere. Du skal derfor lade den stå tændt med strømforsyning tilsluttet i et døgns tid. Den såkaldte jubilæumsopdatering er ret stor, og hvis man tænder og slukker sin PC, når den ikke at færdiggøre opdateringen. Kan du stadig få startknappen frem, så gå ind i indstillinger og check om der venter opdateringer.
Avatar billede torben lind Forsker
12. oktober 2016 - 14:23 #4
Hej Mille.
Så tror jeg ikke jeg kan hjælpe,Det eneste du kunne prøve var at gendanne win/pc til et tidspunkt hvor den virkede.Hvis du kan bruge søge funktioner nede i venstrebund så skriv gendannelse og marker det.Du kan også bruge win ikon lige ved siden af og gå til indstillinger og opdatering og sikkerhed,og der finde gendannelse.
Torben