Avatar billede huddie Professor
11. oktober 2016 - 18:23 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Deaktivering/sletning af programmer

Hej Eksperten!

Jeg har et problem i 2 trin, hvor jeg skal finde det ene før jeg kan komme ind på næste del af problemet.

Trin 1: Ved en tilfældighed kom jeg ind et sted, som viser alle de programmer som min computer også bruger kræfter og plads til at åbne. Desværre kan jeg ikke huske hvor jeg fandt oversigten.

Trin 2: Når oversigten er fundet, så skal jeg høre hvilke filer jeg kan tillade mig at fjerne for at firgøre plads, men ikke at jeg sletter noget som er vigtigt for at få computeren til at køre optimalt.

Jeg kører på Windows 7.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Jesper Kragh
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2016 - 18:55 #1
Prøv Revo uninstaller free. Den giver en god oversigt, og mulighed for sikker sletning. Hvad du ellers kan slette kan ikke umiddelbart siges.
Du kan også se efter i CCleaner.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

https://www.piriform.com/ccleaner
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2016 - 19:21 #2
Jeg ved ikke om du måske mener msconfig?
(tryk Windows-knappen + R, derefter msconfig og derefter tryk på "OK") - det er i hvert fald der, hvor du kan se de programmer som starter ved Computerens opstart
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2016 - 19:24 #3
Eller Kontrol Alt Delete, Jobliste?
Avatar billede huddie Professor
11. oktober 2016 - 20:01 #4
Er det så alt det der ligger under henholdsvis boot, tjenester og start?
Ikke at jeg er det forkerte sted, men jeg synes det så lidt anderledes ud det jeg mener jeg var inde i.
Hvis det lyder til at være det rigtige sted, så må jeg lave en liste eller et skærm dump af hvad jeg har liggende, som måske kan lukkes ned eller fjernes, så den ikke er så længe op at komme i gang.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2016 - 20:15 #5
Ja det ser anderledes ud fra gang til gang afhængig af hvad der kører.
Vær meget forsigtig med hvad du sletter der.
Måske skulle du køre en fri tur med iObit?
http://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php
Og opdatere dine drivere.
http://www.iobit.com/en/driver-booster.php
Og husk CCleaner.
Avatar billede INK Ekspert
12. oktober 2016 - 14:49 #6
Programmet "should I remove it" kan give dig en idé om hvilke programmer, der er overflødige og slettes af mange andre. Findes her www.shouldiremoveit.com/
Hvis du herudover har programmer, der unødvendigt starter op hver gang maskinen tændes, så kan du slette dem fra startslisten. Det kan #5 programmet "Advanced system care" se ovenfor også hjælpe dig med.
Jeg har set mange pc´er, der altid starter Skype op, selv om brugeren ikke anvender det længere.
Generelt skal man være forsigtig med driver opdateringsprogrammer, da de undertiden foreslår mystiske ikke godkendte drivere. Hvis du ikke har problemer med en specifik driver, så brug det amerikanske "If it aint broke, dont fix it".
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2016 - 17:42 #7
"If it aint broke, dont fix it".  hører ikke til drivere. Ikke opdaterede drivere kan udnyttes af hackere.
Avatar billede huddie Professor
12. oktober 2016 - 22:01 #8
Hvor kan man gå ind og se hvilke drivere man ikke har brugt i lang tid eller ikke har opdateret? Så man ikke er for modtagelig for hackere?

- den sidste kommentar stillede lige pludselig nye spørgsmål, men de andre gav svar på det oprindelige problem.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2016 - 22:21 #9
Det skrev jeg i #5 http://www.iobit.com/en/driver-booster.php
Men der er også andre - smag og behag.