Avatar billede Patrick Nielsen Praktikant
12. oktober 2016 - 18:16 Der er 1 kommentar

Disk usage 95-100%

Hej,

Min disk usage for min interne harddisk (C:) kører rigtig ofte på mellem 95-100%. Nogle gange skyldes jeg at laver noget så simpelt som at opdatere et spil over Steam, andre gange fordi jeg kører et spil, og andre gange laver jeg slet ikke noget - Og er alligevel mellem 90 og 100%.

Har forsøgt at overvåge hvad der skyldes problemet. Nogle gange er det en process der hedder "Tjenestevært lokalt system (20)" eller "svchost.exe (LocalSystemNetworkRestricted)".
Begge er noget der lukker PC'en ned, hvis jeg slutter de processer.
Nogle gange kører den også på 100% selvom der ikke er noget at se på min task manager, som optager meget af disken.

Jeg bruger Windows 10.

Håber I kan hjælpe, på forhånd tak.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. oktober 2016 - 19:26 #1
Begge tjenester er overordnede processer for "noget andet" - det er derfor din PC lukker ned sammen med at de afsluttes.

Hvis det reelt er vejen fra RAM til din disk, der er presset, kan løsningen jo være en hurtigere disk, f.eks. i form af en SSD? Men hvordan ser maskinen ud, hvad er den bygget af?