Avatar billede Michael Thunberg Praktikant
13. oktober 2016 - 20:45 Der er 9 kommentarer

ICC profiler

Hvor skal jeg ligge min ICC profil på det Ilford fotopapir jeg ønsker at print på. Der printes fra InDesign og Photoshopp.
Styresystem: Windows 10 - 64 bit.
Avatar billede prodic Mester
13. oktober 2016 - 20:59 #1
Såfremt du har den fysiske ICC-profil, så kan du enten dobbelklikke på den eller højreklikke og vælge Installer.
Begge dele bør virker.

Som supplement kan du se lidt her:
https://pcmonitors.info/articles/using-icc-profiles-in-windows/
Avatar billede Michael Thunberg Praktikant
13. oktober 2016 - 21:37 #2
Der sker ikke rigtig noget ved dobbeltklik og ved højreklik får får man ikke noget valg om Installer.
Filens navn: IGSPP9_EPR2880_EPGn.icc
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
13. oktober 2016 - 23:11 #3
Kopier filen til denne mappe:
C:\Programmer (x86)\Common files\Adobe\Color\Profiles\Recommended
Avatar billede Michael Thunberg Praktikant
13. oktober 2016 - 23:21 #4
Jeg er desværre ret ubevandret i Windows 10 da jeg de sideste 11 år har arbejdet på Mac. Har jeg slet ikke fuldt med i udviklingen på dette område. Har derfor lidt svært ved at finde ud af hvordan man kommer ind i programmappen. Kender kun systemet fra XP.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
14. oktober 2016 - 07:07 #5
Det er samme fremgangsmåde som på Mac.
Klik på icc-filen og tryk CTRL + C (kopier)

Åbn Stifinder eller Denne PC
Find C-drevet og dobbeltklik for at åbne
Dobbeltklik på mappen Programmer (x86)
Klik dig frem gennem mapperne Common files - Adobe - Color - Profiles - Recommended

I mappen Recommended ligger de øvrige icc-profiler. Tryk CTRL + V for at indsætte den kopierede icc-fil.

Hvis samtlige dine Adobe programmer er 64-bit, skal du starte i mappen Programmer.
I den mappe, der hedder Programmer (x86) placerer en 64-bit Windows de installerede 32-bit programmer.
Avatar billede Michael Thunberg Praktikant
14. oktober 2016 - 21:31 #6
Tak for hjælpen, de lykkedes fint at få filen på plads.
Problemet er nu at når jeg vælger printer Epson R2880 i Photoshoop kan jeg ikke se profilen, men i InDesign er det ikke noget problem. Vælger jeg en anden printer i Photoshop, kan jeg godt se profilen.
Føler mig sikker på at det lykkedes at se profilen i Photoshop lige efter at jeg fik den på plads. Lidt underligt.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
15. oktober 2016 - 21:47 #7
Ja, underligt. Jeg har desværre ikke noget bud.
Avatar billede Michael Thunberg Praktikant
20. oktober 2016 - 18:36 #8
Ja, det er lidt underligt, men det var en god hjælp at få afklaret hvor filerne skulle hen, så stor tak for det.
Avatar billede Freebooter Mester
28. november 2016 - 15:02 #9
c:\Windows\System32\spool\drivers\color\