Avatar billede bdef Novice
13. oktober 2016 - 21:39 Der er 1 kommentar

Gratis/billig SSL Certificat til IIS8

Jeg har nogle domæner på min server og for at gøre web siderne lidt mere sikre vil jeg have SSL/HTTPS på.

Jeg har fundet et par steder hvor man kan hente gratis certifikater, men begge steder havde jeg problemer med at blive "godkendt". På den ene skulle jeg ligge en fil i et bestemt dir og så klikke på et link. Min web server gav så en fejl på filen, men ikke på andet indhold i folderen. Det andet sted krævede en email adresse på domænet og det har jeg ikke.

Derfor mit spørgsmål. Er der nogle som kender et sted i vil anbefale? Skal man have certifikat til hvert domæne eller kan man få et som dækker hele IIS'en?
Jeg har ikke domæne navn til dem alle, så ind til jeg er klar med dem, så har de bare et IP:port kombination. En af dem er bare en række web services.
Avatar billede Slater Ekspert
14. oktober 2016 - 07:57 #1
Så vidt jeg ved er LetsEncrypt det eneste sted, du kan få et godt og anerkendt men samtidig helt gratis certifikat. Det er dog primært rettet mod Linux-servere.

Men ellers er der masser af certifikater, der er meget billige. Jeg har personligt rigtig gode erfaringer med et AlphaSSL certifikat fra fairssl.dk på en IIS (og nej, har ikke noget med dem at gøre), som kun koster 340 kroner om året.

Men ja, de er per domæne, ikke per server.