Avatar billede RasmusN4 Novice
15. oktober 2016 - 10:40 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

IOS fil mangler de/den rigtige driver

Hej alle

Jeg har købt en HP Probook, som hvor alt data har været slettet. Har downloadet en lovlig Windows 7 pro ISO fil, som skulle kunne køres på computeren (https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/14-windows-7-direct-download-links)  - under batteriet sidder koden, som følger med computeren. Det skulle være en let sag...
Har Downloadet programmet Rufus til at oprette et boot rigtig USB - og så var jeg kørende. Men nej...installationen stopper og fortæller mig, at computeren mangler en eller flere drivere til at komme videre i processen. Avs...på herrens mark - Nogle som kan hjælpe?

Det er en gave til min datter, hvis egen computer er død - der  lige nu  sidedrog smiler lidt af far :(

MVH Rasmus
Avatar billede poko1 Ekspert
15. oktober 2016 - 12:25 #1
Hvis det er en nyere Pc Skal du helt sikkert starte i Boot select Fra UEFI/EFI: DVD-USB Efter hvilket medie
Avatar billede poko1 Ekspert
15. oktober 2016 - 12:35 #2
I Boot noget der ligner dette!
https://billedeupload.dk/images/k6tva.jpg
Avatar billede RasmusN4 Novice
15. oktober 2016 - 13:09 #3
Tak for svaret - jeg trykker F9 - og derfra kan jeg boote direkte fra USB
Den skriver USB Hard Drive 1 - General UDisk - resten skule jo været ordnet af programmet Rufus?
Booter jeg forkert? - Altså installationen starter jo, så tænker ikke, at det kan være problemet?

MVH Rasmus
Avatar billede poko1 Ekspert
15. oktober 2016 - 13:26 #4
Jo fordi den der forsøger at starte som MBR i stedet for GPT. Du må kunne komme i Boot selector og der vælge At køre fra UEFI USB
ellers prøv Microsofts Direkte download
http://www.filedropper.com/sdankanduhenteoginstallerewindows10
Avatar billede RasmusN4 Novice
15. oktober 2016 - 14:09 #5
Jeg får 4 boot muligheder

Notebook Upgrade Bay
Notebook harddrive
USB Hard Drive 1
Notebook Ethernet

Gør jeg det mon forkert?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. oktober 2016 - 14:22 #6
Kan du komme i bios ? Du skal ætte USB Til legasy .
Nu er jeg ikke fan af HP så jeg kender den ikke
Fortæl Hvilken Modell og type .
har du prøvet Den vejledning jeg har lavet ? Den er mere rigtig end Rufus.
Avatar billede RasmusN4 Novice
15. oktober 2016 - 14:40 #7
Jeg kan sagtens komme ind i Bios - men den er anderledes, end jeg ellers har set. Modellen er en HP Probook 6460b.

Og tak for din vejleding - men jeg er usikker på, hvordan jeg skal følge den? Skal den downloades direkte til USB stikket? eller...jeg har heller ikke en licens til Windows 10 - og hey tak for hjælpen! fik jeg ikke skrevet til at starte med :)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. oktober 2016 - 14:51 #8
Undskyld læste forkert,
Her kan du hente Microsofts eget USB Tool Den virker hver gang.
http://wudt.codeplex.com/#
Avatar billede RasmusN4 Novice
15. oktober 2016 - 14:55 #9
Tak jeg prøver - og vender tilbage :)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. oktober 2016 - 14:57 #10
Avatar billede RasmusN4 Novice
15. oktober 2016 - 15:54 #11
Jeg kommer til samme punkt - efter at have brugt http://wudt.codeplex.com/#

Tror det er mere fundementalt, end dette - Computeren har været totalt formateret, tror kun, at der ligger BIOS på nu - ingen mulighed for recoverry.

Jeg får en meddelelse, hvor der b. la. står:
Harddisken er farmateret med en ikke-understøttet version af NTFS-filsystemet. Opret en sikkerhedskopi af eventuelle data på denne partition. Genstart herefter computeren med windowsinstallations disken og foretag en brugerdefineret installation, og omformater harddiskpartitionen.

WOW - jeg er lost :(
Avatar billede poko1 Ekspert
15. oktober 2016 - 16:17 #12
Sådan gør du Størrelsen er nok anderledes på din Harddisk men princippet er den samme.
Hvis det er denne melding du får ?
https://billedeupload.dk/images/ZqNjl.jpg
Så kan du se her hvordan du ændrer din disk og gør den klar til installation!
https://billedeupload.dk/images/t5zy.jpg
Avatar billede RasmusN4 Novice
15. oktober 2016 - 16:37 #13
Den ser sådan ud
https://billedeupload.dk/images/GQ7xC.jpg

og igen tak for din vedholdne tålmodighed!!!!!
Avatar billede RasmusN4 Novice
15. oktober 2016 - 16:40 #14
Jeg er hvor jeg kan slette partitionen nu - efter du viste mig hvordan - men skal jeg slette den? den advarer om, at jeg miste alt data - men det er vel også meningen?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. oktober 2016 - 16:55 #15
Selvfølgelig
Avatar billede RasmusN4 Novice
15. oktober 2016 - 18:23 #16
Mega fedt!!!!! Det virker - jeg har installeret Windows -

Ingen driver nu - har fundet en, og er kommet på nettet via kabel, så fungerer den funktion. Har bedt Windows om at opdatere, men syne ikke rigtig, at der sker noget? Er jeg for utålmodig, eller har Windows stoppet denne funktion efter w10 er kommet?.
Avatar billede RasmusN4 Novice
15. oktober 2016 - 18:24 #17
Ups jeg takker mange gange - det har været en super hjælp!!!!!