Avatar billede Gullash Novice
17. oktober 2016 - 10:55 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Krise pc gensarter

Hej alle i kloge mennesker!
min søn har en Lenovo g 50 bærbar med win. 10, denne har engentlig fungeret som både min og hans pc, jeg har så købt en ny pc til mig selv og ville i den forbindelse gennedanne hans system så min brugerflade var væk, jeg bruger den menu der hedder nulstil denne pc.. dette ser også ud til at gå som det skal, problemet er nu at den kontant genstarter, den når til skærmbilledet med lenovo og welcome, og går derefter direkte i genstart. nogen der ved hvad jeg evt. kan prøve for at få den op og køre igen?? det skal lige siges jeg er ikke super it bruger så det kan godt være jeg skal have tingene skåret ud i pap. håber der er nogen der kan blive min søns "dagens mand i skysovs " :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
17. oktober 2016 - 11:16 #1
Har du et installations medie? så sæt det i og start op på det når du kommer til valg af sprog og næste skærmbillede er der nede i venstre hjørne en mulighed for at køre reparation prøv dette:
Avatar billede INK Ekspert
17. oktober 2016 - 11:19 #2
Hvis alt andet svigter, så kan du reinstallere Windows10 ved at oprette et installationsmedium på et USB stik (min. 4 GB).
Du skal følge denne anvisning:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Din maskine har sikkert en digital licens, så du skal ikke bruge licenskoden.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2016 - 11:39 #3
boot lige op på en live-cd (fx linux) før du reetablerer. Så kan du kopiere de få data, der ikke er på backup allerede, ud på usbstick.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. oktober 2016 - 11:42 #4
Et tomt USB  stik på 4Gb eller en skrivebar DVD
hent denne vejledning med direkte Download fra M8icrosoft.
http://www.filedropper.com/fremstilenusbngletilwindows
Avatar billede Gullash Novice
17. oktober 2016 - 11:49 #5
vi suser ud og køber et usb stick. pc'en er ikke udstyret med cd-rom drev :-( og så må vi se om vi kan få det til at virke :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
17. oktober 2016 - 11:55 #6
Har i en Aldi Butik i nærheden 32 Gb til 74 Kr.
Avatar billede Gullash Novice
17. oktober 2016 - 13:12 #7
så løb jeg ind i næste problem... jeg får ikke mulighed for at gemme på usb stick.. får kun afvide at der ikke er plads nok på min pc, selvom jeg vælger at den skal oprettes til en anden enhed?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2016 - 13:27 #8
usbstick skal oprettes fra en anden pc, og så bootes på den defekte maskine.
Avatar billede Gullash Novice
17. oktober 2016 - 13:31 #9
ja det er jeg klar over. jeg bruger mig egen pc, til at hente "værktøjet" og følger slavisk den vejledning der ligger der får jeg ikke mulighed for at gemme det på usb. kun på min egen pc ( altså ikke den defekte) jeg kan ikke vælge hvor det skal gemmes
Avatar billede poko1 Ekspert
17. oktober 2016 - 13:36 #10
SSå bruger du ikke min vejledning der skal du blot indsætte t usb stik og gøre som skrevet
Avatar billede Gullash Novice
17. oktober 2016 - 13:36 #11
nå det blev løst der skulle bare en 3. pc til :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2016 - 13:52 #12
usb skal sidde i den gode maskine før værktøjet startes - så kan de se hinanden.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. oktober 2016 - 13:53 #13
Som i vejledning:
https://billedeupload.dk/images/zYB6A.jpg
Fremstillet på min gamle Win 7 og har hjulået utallige
https://billedeupload.dk/images/Pv6fB.jpg
Avatar billede poko1 Ekspert
17. oktober 2016 - 14:26 #14
hjulpet utallige
Avatar billede Gullash Novice
17. oktober 2016 - 14:27 #15
nu skulle det så ligge fra Microsoft på usb. drevet.. men jeg kan ikke få lov at ændre boot rækkefølge. kan slet ikke åbne bios.... nogen forslag?
Avatar billede Gullash Novice
17. oktober 2016 - 14:39 #16
https://www.dropbox.com/s/pbdeuvqejzptybt/IMG_0014.MOV?dl=0 sådan ser det ud håber det kan vises
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2016 - 14:39 #17
Udover Fn+F2 så prøv Novo-tasten på siden. Bios skulle være mulig. http://linuxbsdos.com/2015/07/27/how-to-disable-secure-boot-on-a-lenovo-g50-laptop/
Avatar billede INK Ekspert
17. oktober 2016 - 14:51 #18
Prøv at starte maskinen helt fra bunden og så trykke F8 under hele opstarten. Enten fast tryk eller som mange gentagne tryk. Det kan få maskinen til at starte i en genoprettelsesmeny/reparationsmeny. Ingen garanti, men det har virket på nogle maskiner med Windows10.
Avatar billede Gullash Novice
17. oktober 2016 - 20:11 #19
Jeg har fået liv i pc¨'en ved hjælp af "novo" knappen som jeg i øvrigt ikke vidste fandtes. den gunne nøjes med at "repareres" og køre som den skal nu.. tusind tak for hjælpe alle sammen mangle hilsner fra en is-spasser :-)