Avatar billede mjansen Seniormester
18. oktober 2016 - 13:26 Der er 10 kommentarer

Brugerkonto genskabt

Hej

Har tidligere haft problemer i forbindelse med windows går ned, så genskaber windows ens profil, med tomme mapper, og så ligger alle ens ting under en temp konto.

Nu har jeg så lige haft samme problem med windows 10. Men kan ikke finde min gamle mappe under /brugere der er oprettet en ny mappe med mit navn, og alle mapper er tomme.

Windows 10 har vel ikke slettet mine ting?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2016 - 14:30 #1
Avatar billede mjansen Seniormester
18. oktober 2016 - 14:38 #2
Jeg kan ikke finde den oprindelige mappe. den ligger ikke under brugere(users).

Så kan ikke kopier mine filer.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2016 - 14:57 #3
stifinder: Vis / indstillinger / skift mappe og søgeindstillinger, fanebladet Vis, markér 'Vis skjulte filer, mapper og drev'.
Hvis den så ikke dukker op, så må du have fat i din sikkerhedskopi.
Avatar billede mjansen Seniormester
18. oktober 2016 - 15:03 #4
Claes57,

Den kommer ikke frem, men det gær alle andre skjulte mapper heller ikke.....
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2016 - 15:13 #5
Jeg tror ikke at Microsoft har ændret væsentligt i håndtering af brugerprofiler, så måske dette her kan hjælpe: https://support.microsoft.com/da-dk/kb/947242
Det har jeg tidligere selv haft held med.
Som nævnt i beskrivelsen, kan man se hvilke profiler der findes på pc'en her:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
Avatar billede mjansen Seniormester
18. oktober 2016 - 15:23 #6
Nu er det ikke min egen pc, men en kammerat.

Har fundet alle hans mapper i papirkurven...... Så ved ikke om han selv har smidt dem der uden at vide hvad ham lavede....

Men kan man smide skrivebord dokumenter mm i papirkurven?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2016 - 15:32 #7
Det er nok musen der er gået "amok" i Stifinder :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2016 - 16:43 #8
#6 - han ville sikkert fjerne en anden mappe, og klikkede 1/10 sekund for sent mens han trak musen til papirkurven. Så alt, det kunne fjernes fra profilen blev fjernet.
Godt, at papirkurven ikke er tømt...
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2016 - 16:47 #9
Backup, backup, backup :-)
Avatar billede Digvij Borda Praktikant
14. marts 2017 - 17:11 #10
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin