Avatar billede Tofte Novice
18. oktober 2016 - 15:22 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Sidder fast i Windows 10 opgradering

Hej

Jeg har prøvet at kigge på google efter dette problem, og har fundet frem til mange forskellige løsninger, uden hjælp.
Min computer blevet fuldstændig reinstalleret, da min bootmrg.exe var forsvundet.

Nok om det. Jeg installerede Windows 7 igen, og prøvede så at installere Windows 10 Media file fra Microsofts hjemmeside, og kørte den. Der kom jeg ind i det problem, at efter den var færdig med at finde opdateringer så den og siger:

Kontroller, om du er klar til at installere

Der har den stået i nogle timer, og der er stadig ikke sket noget.
Har i nogen ideér til hvordan jeg kan løse det?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. oktober 2016 - 15:46 #1
Har du haft Windows 10 på den inden og var den Aktiveret?
Avatar billede Tofte Novice
18. oktober 2016 - 15:57 #2
Ja jeg havde Windows 10, og havde brugt det i over et år. Jeg havde opgraderet fra Windows 7, da den kom op og sagde at min installation var klar.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2016 - 16:09 #3
Hvis du har opgraderet til Win 10 og brugt den gratis opgradering, skal du ikke installere Windows 7 og så herefter opgradere igen.
Du skal installere Windows 10 direkte.
Din pc bliver automatisk aktiveret hvis ovennævnte er tilfældet.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2016 - 16:11 #4
Har du ikke et installations medie at gøre det med, så ved jeg poko1 har en guide der viser hvordan du gør det :-)
Avatar billede Tofte Novice
18. oktober 2016 - 16:21 #5
Jeg har allerede installeret Windows 7 igen. Skal jeg installere Windows 10 med min Windows 7 key, eller hvad er det du prøver at sige?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2016 - 16:41 #6
Du skal slet ikke bruge nogen key. Da du valgte at opgradere medens Windows 10 var gratis blev din pc's hardware, samt key til Windows 7 forbundet med opgraderingen til Windows 10 og gemt på Microsoft server.
Avatar billede Tofte Novice
18. oktober 2016 - 17:11 #7
Så hvad forslår du? Skal jeg finde en Windows 10 iso?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2016 - 17:17 #8
Ja du skal hente en .ISO:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Du trykker på "download værktøjet nu" og følger vejledningen.
Når du kommer til der hvor den spørger om du vil opgradere eller hente en iso til anden pc vælger du anden pc.
Vil anbefale du vælger at hente og installere på usb, da den automatisk bliver lavet for dig.
Du skal bruge en min. 4 gb usb pind til formålet.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. oktober 2016 - 17:26 #9
Følg denne vejledning du kan vælge en ISO fil eller direkte til etUSB Stik på mindst 4 GB
http://www.filedropper.com/saringdankanduhenteoginstallerewindows10alle
Avatar billede Tofte Novice
18. oktober 2016 - 17:26 #10
Tak for hjælpen. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2016 - 17:34 #11
#10 Tak for det.
Nu kom poko1 lige med sin vejledning lige som du accepterede mit indlæg.
Jeg synes faktisk at hans vejledning bør stå med som løsningsforslag, så accepter også hans indlæg som en del af løsningen for tråden.
På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2016 - 17:44 #12
Tak Tofte :-)
Avatar billede Tofte Novice
18. oktober 2016 - 17:47 #13
Det er mig der takker. :)