Avatar billede Lasse H Novice
30. oktober 2016 - 12:27 Der er 3 kommentarer

Problemer med enkelte taster

Hej folkens

Min kærestes computer driller i den forstand at enkelte taster pludselig ikke virker mere. Det drejer sig primært om Q - E - X og backspace.
Det er en Asus Zenbook laptop.

Jeg har prøvet nogle forskellige ting:
-Åbnet computeren og forsøgt at rengøre og fastgøre keyboard "fladkablet"
-Eksterns USB tastatur virker fint.
-Scannet for malware
-Af- og geninstalleret keyboarddrivers (som i fjernet alt under 'tastatur' i enhedshåndtering.

Der hvor det bliver virkelig mærkeligt er når jeg holder ctrl inde og trykker backspace, så virker genvejen for at slette hele ord, men når jeg trykker på den alene kan jeg ikke slette enkelte bogstaver.
Så tasten er vel ikke defekt i ødelagt forstand?

Computeren har for nyligt gennemgået en windows opdatering.
Computeren har ikke umiddelbart fået slag eller skader.

Håber i kan gøre mig klogere.
Hun er ikke meget for idéen om permanent eksternt tastatur, og er i skrivende stund ved at tage backup skulle en gendannelse være løsningen.

På forhånd tak
-Lasse
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2016 - 15:53 #1
Hej Lasse.
Prøv at trykke Windows taste+X og gå i enhedshåndtering.
Find tastaturer.
Har du både usb tastatur på skal der være to stk derinde.
Prøv at højreklikke på "Ps2" tastatur og slet det.
Gå op i toppen og find skærmen der hedder "søg efter hardware ændringer", og tryk på denne. Herved skulle ps2 gene blive geninstalleret.
Afhjalp dette dit problem?
Avatar billede Lasse H Novice
30. oktober 2016 - 22:33 #2
Tak for svar #1

Jeg var allerede igang med en geninstallation mens jeg læste dit svar.
Da jeg skulle indtaste brugernavn osv. under geninstallationen virkede tasterne stadig ikke.
Så må det næsten være defekte taster?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2016 - 22:40 #3
Ja ok. Det lyder det som det kunne være.