Avatar billede mjansen Seniormester
02. november 2016 - 13:40 Der er 9 kommentarer

Windows 10 dør efter opdatering.

Hej Har en HP (windows 8 opgraderet til 10) bærbar som bare køre så dårligt efter en opdatering.

Har prøvet at rulle tilbage og kører den igen samme resultat.

Hvad gør jeg?
Avatar billede mjansen Seniormester
02. november 2016 - 13:43 #1
kan jeg installer windows 7 på den når den kører UEFI?
Avatar billede INK Ekspert
02. november 2016 - 13:48 #2
Hvad mener du med dårligt?
Tag en backup af alle vigtige data på separat USB/HDD eller i skyen.
Du kan evt. forsøge en ren installation af Win10, men så skal du også geninstallere alle programmer! Har du skiver og licensoplysninger?
Avatar billede mjansen Seniormester
02. november 2016 - 13:52 #3
dårligt:

Jeg kan logge ind (køre meget langsomt)

Herefter kommer skrivebord ovs frem. men kan ikke bruge tastatur eller mus.

Caps lock og numlock virker heller ikke. den er død.

den skifter nogen gange til sort skærm for så at komme tilbage.
Avatar billede mjansen Seniormester
02. november 2016 - 13:55 #4
Så kom der lige en java der skulle opdateres, kunne lige rykke musen lidt og så fryser den igen.....
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2016 - 14:00 #5
Hvis du ved, hvilken opdatering det er, kunne du forsøge at fjerne opdateringen igen, og lad den være fjernet.
Og ja, du kan sagtens installere win7 på uefi, men du kan ikke bruge "secure boot" (de plejer at være samlet), det kræver mindst Windows 8
Avatar billede poko1 Ekspert
02. november 2016 - 14:00 #6
Jeg ville prøve en ren ny installation ! Hvis den har været aktiveret som Win 10
så bare kør installationen du behøver ingen koder så dem springer du blot over og hvis den er født med Win 8 børr den fungere fejlfrit.
En vejledning til at fremstille en USB eller DVD til Windows 10 Med download
du skal bruge et USB stik på 4 GB
http://www.filedropper.com/sdankanduhenteoginstallerewindows10_1
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2016 - 16:26 #7
Enig i #6.

I øvrigt vil jeg mene at din pc performer langt bedre med en fungerende Win 10 end med en Win 7.
Du kan tilmed få problemer med drivere hvis det er en nyere pc hvis du vil prøve Win 7. Jeg ville undersøge om der er drivere til den.
Avatar billede mjansen Seniormester
03. november 2016 - 13:56 #8
Har scannet med at hvad jeg kunne finde at scanne med, kørt sfc, og chkdsk...

I forbindelse med chkdsk, genstarter pc'en og er rigtig længe om det står stille ved 10%, jeg går i seng.

I morgen var den så gået ned, stor med blå skærm at der var sket en fejl. Slukkede og tænde igen, den starter op og går ned igen med blå skærm.

2. gang kommer der liv i den. men køre stadig dårligt.

Har nu geninstalleret windows 10, starter den op og installer avast/ chrome, den skriver at den installer skærm driver....

og pludselig er der sort skært kun med pilen som er låst, ja ligner næsten samme problem som til at starte med. Kan det være ssd disken der fejler, eller en hardware driver?
Avatar billede mjansen Seniormester
03. november 2016 - 13:58 #9
jeg har jo ikke kørt opdatring til windows....