Avatar billede cljeppe Mester
03. november 2016 - 15:03 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

pdb filer

Hej,

C-drevet på min stationære maskine (Windows 7) er pludselig blevet besat af foldere, der indeholder mindre filer af navnet pdb.

Mindre foto via dette lange link:

https://wetransfer.com/downloads/a943fdfe3c8a3d5238edc1e03175f6d720161103135810/ffa3c702d8ad7f088313e3294844712620161103135810/fe1f90

De oprindelige mapper er borte, men kan genoplives, hvis jeg laver et søg på deres navn (stk. for stk.)

Komputeren forekommer ikke at være belastet på nogen facon.

Hvordan kommer jeg tilbage til almindeligt udseende?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2016 - 15:08 #1
systemgendannelse - hvis det virker - evt kørt fra bootmedie.
Avatar billede cljeppe Mester
03. november 2016 - 16:08 #2
filmapperne stammer tilsyneladende fra 19 10 2016 - så langt tilbage ser mine systemgendannelser ikke ud til at række.

Mener du, at jeg alligevel skal forsøge?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2016 - 16:32 #3
Avatar billede cljeppe Mester
03. november 2016 - 16:44 #4
kan ikke finde og kender ikke visual studio - hvis jeg kigger i "fjern programmer", ligger der et antal med navnet Microsoft Visual C ++
Avatar billede cljeppe Mester
03. november 2016 - 16:48 #5
På datoen 19 10 2016 har jeg taget Open Office ned samt noget, der hedder Microsoft Windows debugging Symbols ? - Kun førstnævnte kan jeg kendes ved.

Den anden er på 1,3 GB - ved ikke, hvad det er.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2016 - 17:07 #6
det er Microsoft Windows debugging Symbols, der er synderen. Den burde kunne fjernes via uninstall - men om det også rydder på disken ved jeg ikke.

Hvis man googler "Microsoft Windows debugging Symbols uninstall" så er der bla links til flere, der tager penge for det. Det er useriøst, og skal ikke bruges. Så hellere slette dem manuelt efter at Microsoft Windows debugging Symbols er afinstalleret, og pc er genstartet.
04. november 2016 - 08:29 #7
Hej igen,
det forekommer at være en strid omgang.
jeg har forsøgt at fjerne det via "fjern programmer", Ccleaner og Revo uninstaller. I alle 3 tilfælde stoppes afinstallationen efter et lille stykke tid med et engelsksproget skilt om manglende privileges til at åbne noget c system enterpriseservice wrapper .pdb m.m.

Gennemfører jeg samme afinstallationsforsøg i fejlsikret tilstand, stoppes de med manglende Windows installer som begrundelse.

Gode ideer?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2016 - 09:01 #8
prøv at finde uninstall filen, højreklikke på den, og vælge 'kør som administrator'
04. november 2016 - 16:39 #9
C-drevet består af mere end 4.000,- pdb-mapper, hver med een mappe med et uoversætteligt nr. - i den mappe ligger en pdb-fil med samme navn som den yderste mappe.
Hverken i oversigten over programmer eller i folderen programmer (x86) ses nogen programmer med navn i retning af Microsoft Windows debugging Symbols.

Kun findes programmet i "fjern programmer" - men den gerning bliver stoppet undervejs som beskrevet i #7.
Jeg har også prøvet at søge på C/debugging, men resultaterne peger på netfx og er af (meget) ældre datoer.

Noget af en høstak, hvor jeg ikke helt ved, hvor jeg skal søge.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2016 - 16:58 #10
Start en kommandprompt som administrator.
skriv
CD\
så er du i C:\> - du skal være i roden for at fjerne alt ubrugeligt rod

skriv
del *.pdb /f /s
så burde de ryddes i et hug...
05. november 2016 - 08:10 #11
jeg kan ikke få kommandoen godkendt - er der ophold i linien (eller er jeg bare kommet for tidligt op :-)  )
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2016 - 09:23 #12
CD[mellemrum]\

del[mellemrum]*.pdb[mellemrum]/f[mellemrum]/s

(jeg havde glemt mellemrum i den første - sorry)
Avatar billede cljeppe Mester
05. november 2016 - 13:41 #13
får desværre stadig fejl i "syntaksen"
Avatar billede cljeppe Mester
05. november 2016 - 14:36 #14
Så kom der alligevel gang i sagerne:

Jeg havde misforstået anførsel af CD i kørselskommandoen - da jeg undlod CD rullede det derudad - C drevet indeholder de samme pdb- mapper med en nummereret mappe indeni, men disse mapper er nu tomme, hvor der tidligere lå en pdb- fil.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2016 - 15:39 #15
prøv at køre den en gang til - tomme mapper kan jo slettes.
sæt evt flere parametre på, så readonly og system markerede mapper slettes
del *.pdb /f /s /AR /AS
Avatar billede cljeppe Mester
06. november 2016 - 15:27 #16
Hej igen,

så forsvandt de mange pdb-mapper, og hvad endnu bedre var:

C-drevets tidligere indhold dukkede op igen. :-))  :-))  :-))  :-))  :-))

Jeg har prøvet at genstarte, og der kom ikke noget tilbagefald.

Jeg har et tillægsspørgsmål om skiltet "automatisk afspilning" - vil du klare det her, eller skal jeg åbne nyt spørgsmål.

Meget taknemmelig,
Carsten
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2016 - 15:55 #17
Åbn hellere et nyt spørgsmål - så kommer der også flere læsere ind over til hjælp med en løsning.
Avatar billede cljeppe Mester
06. november 2016 - 16:09 #18
Takker og bukker for din tålmodige hjælp.
Carsten.