Avatar billede Th72 Praktikant
06. november 2016 - 11:11 Der er 1 kommentar

Backup bat fil til Linux pc

Hej,
Jeg har nogle gange brugt følgende lille bat fil på cnc maskiner, for at lave backup af programmer osv under opstart. Typisk har maskinerne windows xp, men nu har jeg fået leveret et par maskiner med Linux. Jeg ved kun meget lidt om Linux, så jeg håber nogen kan hjælpe mig med at omskrive min bat fil, så den vil virke på Linux maskinerne. Jeg har også brug for at vide hvor jeg skal lægge filen, for at den bliver kørt jævnligt (evt under opstart af maskinen).

set backupcmd=xcopy /s /c /h /i /r /y

net use z: /delete
net use z: \\pcName\foldername /user:name\1234 passw

mkdir Z:\AUTOBACKUP

@For /F "tokens=1,3,2 delims=/ " %%A in ('Date /t') do @(
    Set Day=%%A
    Set Month=%%B
    Set Year=%%C
)

echo %day%/%Month%/%Year%

mkdir Z:\AUTOBACKUP\%Year%%Month%%Day%
mkdir Z:\AUTOBACKUP-TOOL\%Month%%Day%
mkdir Z:\AUTOBACKUP-PARAM\%Month%%Day%

%backupcmd% "C:\ims\data\ims-prog.db" "Z:\AUTOBACKUP\%Year%%Month%%Day%\*.*"
%backupcmd% "C:\ims\data\ims-att.db" "Z:\AUTOBACKUP-TOOL\%Month%%Day%\*.*"
%backupcmd% "C:\ims\data\parcn-bm45.param" "Z:\AUTOBACKUP-PARAM\%Month%%Day%\*.*"
Avatar billede Andershoegh Seniormester
10. november 2016 - 17:41 #1
Jeg har ingen løsning.

Men finder du ikke en på Eksperten., er det min erfaring, at chancerne er gode her
http://www.linuxin.dk

Der har jeg selv fået rigtig meget hjælp til Linux