Avatar billede mattith Novice
07. november 2016 - 08:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Most Value for money - Laptop

Hej,

Jeg søger en laptop/notebook til film, mail, tekstbehandling incl. Windows 10 og Office pakken.
Den skal gerne have hurtig opstart og meget lager plads.
Hvad er jeres bedste bud i 4-5.000,- klassen?
På forhånd tak!
Avatar billede INK Ekspert
07. november 2016 - 10:02 #1
Med film mener du så streaming af film eller videoredigering?
Meget lagerplads er individuelt. En hurtig SSD til styresystemet er bedst, men vil du holde prisen nede, så kræver det 2 diske eller en hybriddisk. Taler vi om lagerplads på 500 GB eller 1 TB eller mere?
Umiddelbart lyder dine krav til processor ikke overvældende, ligesom krav til grafikkort også vurderes moderate. Det er altså ikke en "spillemaskine" du søger?
Der er mange muligheder. Søg på ElGiganten, Power, Computercity, Proshop og alle de andre.
Bedst: gå ned i en forretning og se udvalget. Se på skærmstørrelse og opløsning. Er maskinen robust? Skal den slæbes med rundt til skole og venner osv. osv.
Avatar billede eurositi Ekspert
07. november 2016 - 11:28 #2
Måske denne kraftige Lenovo IdeaPad? i7 med 8gb RAM og 256 gb SSD, 15'' skærm og 1920x1200 opløsning - inklusiv Windows 10 - til 5.200 kr:
https://www.merlin.dk/Baerbar/Lenovo-IdeaPad-310S-15IKB/2569350?utm_source=edbpriser&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Ekstra lagerplads løses lige så effektivt med en kompakt, ekstern harddisk.

Til prisen får du ikke en spillecomputer, og den viste model har kun én ekstern skærmudgang (HDMI), så du kan ikke arbejde på flere tilsluttede (større) skærme. Den indbyggede skærm kender jeg ikke kvaliteten på.
Men på alle andre områder er der tale om en ret kraftig kontorcomputer.
Avatar billede mattith Novice
07. november 2016 - 13:24 #3
Streaming og filmvisning vil blive brugt. Tanken var 1 TB eller mere HD. Den skal ikke kunne trække spil.
Avatar billede INK Ekspert
07. november 2016 - 19:18 #4
Jeg synes #2 er et godt bud på en hurtig PC, der dækker dit behov med undtagelse af lagerkapacitet. Har dog ikke forstået hvorfor du har behov for 1 TB på en bærbar.
En ekstern HD på 1 eller 2 TB kan jo medbringes om nødvendigt, ligesom man idag nok vil lagre tingene i "skyen". En SSD disk på 1 TB bringer dig langt over budgettet.