Avatar billede hlt Juniormester
08. november 2016 - 10:46 Der er 2 kommentarer

Bliver bombarderet med NDRs

Hej,
Jeg bliver i øjeblikket bombarderet med NDRs på mails jeg ikke har sendt. Nogen der ved hvorfor det sker? Og hvad kan jeg gøre ved det ?
Mvh
Henrik
Avatar billede Slater Ekspert
08. november 2016 - 11:18 #1
Ikke nødvendigvis. Det er meget nemt at spoofe en e-mail-afsender, så det ser ud som om de kommer fra dig, og det kan du ikke 100% stoppe.

Først og fremmest bør du naturligvis tjekke, om du rent faktisk sender de mails. Nogen der har hacket din e-mail-konto eller noget malware på din maskine/server.

Hvis det er en helt anden, kommer det ret meget an på, om vi snakker en afsender på din egen server eller noget som f.eks. en Gmail. Hvis det er fra dit eget domæne, kan du bl.a. oprette en SPF DNS record, som fortæller andre, at det altså ikke er dig der afsender e-mails. Det er ikke skudsikkert, men den der sender de mails vil så hurtigt blive backlisted af diverse relays og spamfiltre omkring på nettet.
Avatar billede hlt Juniormester
08. november 2016 - 11:45 #2
Jeg tror det er min server. Jeg får en mail fra serveren: MESMTPCS outbound queue is experiencing a spike in volume. Men den skulle være lukket for mail relay. Jeg har ændret passwordet for den konto som skulle være den der bruges. Men om det vitterligt er den der sender, eller det bare er fordi den modtager NDRs ved jeg ikke. Findes der noget server software til at kontrollere for malware? Der er sat en SPF record op, så den del burde fungere.