Avatar billede Nicotp4 Novice
09. november 2016 - 09:21 Der er 5 kommentarer

Value i textbox vil unhide sheet

Hej

Jeg sidder lige nu, og forsøger at lære mig selv at kode i VBA. Jeg er dog stødt på en forhindring.

Jeg har en textbox, som bliver enabled af en checkbox. Når den er blevet enabled, skal man skrive "Yes" i textboxen.

Mit spørgsmål er: Findes der en måde, hvorpå den value, i dette tilfælde "Yes", vil unhide og åbne et andet sheet i workbook'en?

Mvh
Nicolai Pedersen
Avatar billede Jessen Seniormester
09. november 2016 - 09:50 #1
Hej,

Her er et eksempel. Ved at bruge typen "_change" vil Ark3 blive synligt, så snart der står 'yes' i tekstboksen, og forsvinde så snart der står noget andet end 'yes'.

Private Sub TextBox1_Change()

If LCase(TextBox1.Value) = "yes" Then
    ThisWorkbook.Sheets("Ark3").Visible = True
Else
    ThisWorkbook.Sheets("Ark3").Visible = False
End If

End Sub
Avatar billede Nicotp4 Novice
09. november 2016 - 10:08 #2
Hej Jessen

Tak for hurtigt svar.

Dit LCase, er det din workbook navn? Eller hvad er det?
Avatar billede Jessen Seniormester
09. november 2016 - 10:10 #3
LCase betyder bare, at den laver teksten i tekstboksen om til små bogstaver. Det sikrer, at funktionen virker uanset om der skrives 'Yes', 'yes', 'YES', 'yES' eller hvad man nu kan finde på.
Avatar billede Nicotp4 Novice
09. november 2016 - 10:21 #4
Arrrh, okay, genialt :-) Tusind tak for svar, jeg prøver det, når jeg kommer på min arbejdscomputer igen.
Avatar billede Jessen Seniormester
09. november 2016 - 10:26 #5
Det lyder godt - husk at markere mit svar som løsning :)