Avatar billede Slettet bruger
09. november 2016 - 14:19 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Kan man kun få et-årige licenser til office-pakker?

Hej,

Mit licens til office 2016 eller 14 vistnok er udløbet og jeg vil gerne købe et nyt, men kan det virkelig passe at man nu kun kan købe office pakker til perioder på et år ad gangen? Skal jeg så betale 600-1000 kr hvert år?

Eller findes der pakker med en-gangskøb og så har man office (excel, word og powerpoint mm.) for evigt? Hvis ja, kan I anbefale hvilke? For det forvirrer mig bare - jeg har selv kigget men der er flere slags og jeg kan ikke finde hoved og hale i det.

På forhånd tak :)
Avatar billede finb Ekspert
09. november 2016 - 14:26 #1
Elgiganten har pakker til 5 år og/eller flere maskiner
Avatar billede cht22 Professor
09. november 2016 - 14:32 #2
Du kan da også købe Office 2016, som man kun skal betale for én gang.
Avatar billede ebea Ekspert
09. november 2016 - 14:34 #3
Her er 3 forskellige licensformer, til at erhverve Office pakken!
https://www.microsoftstore.com/store/mseea/da_DK/cat/Office/categoryID.66226700
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
09. november 2016 - 15:28 #4
lidt off topic:
hvorfor ikke anvende en gratis office pakke ??
https://www.libreoffice.org/
https://da.libreoffice.org/

eller forgængeren til libreoffice
https://www.openoffice.org/

eller måske en i sky'en
https://www.google.com/docs/about/
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. november 2016 - 17:24 #5
Jeg kan anbefale Libreoffice. Opdateres jævnligt.
Openoffice opdateres såvidt jeg er informeret ikke, og er ikke blevet det i lang tid <1år.
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. november 2016 - 17:26 #6
...det skulle være >1år, faktisk mener jeg det er nærmest flere år!
Avatar billede eyvind Seniormester
09. november 2016 - 19:41 #7
Jeg er for nærig til at blive ved med at købe Microsoft Office.
Så jeg bruger Libre Office som snakker sammen med Microsoft Office.
I Libre office kan man gemme som og vælge eks. 97/2000 så alle kan læse det der er skrevet.
Hos mig åbner eks. en tilsendt PowerPoint selv i Libre impress-præsentation.

Og så er det ganske gratis uden pjat eller andet.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2016 - 20:52 #8
#2 - Det lyder godt, men hører både word, excel og powerpoint under her?
#7 - Hvad mener du med at købe hver gang? Mener du hver gang der kommer en opdatering? Fordi som jeg kan læse mig til hos de andres kommentarer, så behøves man kun at betale én gang for den version af office man ønsker. Indtil man vil have en opdateret version; sådan forstår jeg det i hvert fald.
Avatar billede ebea Ekspert
10. november 2016 - 21:19 #9
#8  -  Har du kigget på det Link som jeg satte ind i indlæg #3.  Der er jo netop angivet alle de former for licenser du kan købe / leje, som du ønsker, og ydermere også hvad der er i de pakker.
Det er hvad Microsoft har i deres pakker, og hvilke muligheder de tilbyder for at erhverve disse. Og køber du de fuldpakker, så kan du også opdatere rettelser løbende, uden at tilkøbe. Når der kommer nye versioner, så er du naturligvis nødt til at tilkøbe, hvis du ønsker at "køre" med nyeste version. Så dan er det med al Software!
Avatar billede eyvind Seniormester
10. november 2016 - 21:22 #10
#8
Sagen er jo den at man sagtens kan bruge eks. Office 97 eller 2000 eller osv
lige så længe man vil.
Problemet dukker så op når dem man kommunikerer med køber nye programmer, med faciliteter mit oldnordiske office ikke kan snakke med.
Det er det jeg er for nærig til at blive ved med at købe.
Og så lige - man betaler ikke for en opdateret version - der betales kun for opgraderet udgave.

Derfor foreslår jeg at downloade det gratis LibreOffice og som vedbliver at være gratis også når der skal opgraderes til nyere udgaver.
Den sidste Micosoft office jeg købte og som stadig bruges er office 2000.
MS office og Libre office og MS office 2000 kan snakke sammen og dele filer.

Til oplysning bruger jeg win XP og win 7 og win 8,1 og win 10 og Linux.
Og så er det rart med programmer som ikke koster en formue.
:-)
Avatar billede eyvind Seniormester
10. november 2016 - 21:39 #11
ebea - jeg så ikke at du havde skrevet, mens jeg selv skrev. :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2016 - 23:21 #12
#9 - Ja jeg har kigget på det nu og det ser mere overskueligt ud nu når jeg kan se hvad pakkerne indeholder (på samme side!) plus hvad forskellen er i pris og services/produkter man nu får. Tusind tak! Jeg køber office pakken (cht22 ??) derfra. Og tak for forklaringen i #9 også. Gad vide hvordan jeg ikke selv kunne finde samme side som i #3 ?? jeg synes da jeg ledte ret meget efter produkterne side om side.. hmm..

#10 - Okay ja, jeg forstår, hvad du mener. Men jeg synes nu bedre om microsofts egne programmer. Men tak til #5 for at fortælle om libreoffice - jeg kendte kun til openoffice (som jeg synes ærgligt talt er elendigt). Jeg downloader nu libreoffice sådan som et program til nødsituationer - sådan nogle nødprogrammer kan jeg godt lide at have ?

Og forresten tak til de andre der har givet lidt tid til at svare også ?.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2016 - 13:05 #13
Hov, det ser ud til at emojis fra ipad bliver udskiftet med spørgsmålstegn