Avatar billede brasso Forsker
09. november 2016 - 18:19 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Windows 10 starter ikke efter mislykket driver installation

Hej
Var igang med at installere driveren til en Targus USB 3.0 dock, under processen kom jeg til et sted hvor jeg blev bedt om at tilslutte docken, kort efter blev der sort skærm, på den bærbare, og den tilsluttede monitor viste heller ingen billede. Det eneste der var på skærmen var cursor pilen, ellers var skærmen sort. Den fik så lov at stå i ca. 15 minutter, hvor der var aktivitet på harddisken, men ellers skete der ikke noget.
Jeg stoppede så den bærbare, men nu booter Windows ikke færdig.
Det blå Windows logo vises og startlyden afspilles, og så står animationen med kuglerne der kører rundt bare og kører i det uendelige.
Hvordan får jeg gendannet maskinen til et tidligere gendannelsespunkt?
Jeg har forsøgt i opstarten at trykke hurtigt efter hinanden på F8 i håb om at jeg så får muligheden for at gendanne til et tidligere gendannelsespunkt, men det lykkes ikke rigtig.
Maskine har de sidste opdateringer til Windows 10 installeret.
Avatar billede eurositi Ekspert
09. november 2016 - 19:00 #1
Jeg formoder, at du har frakoblet USB-docken igen, når du prøver at boote?

Prøv at følge denne guide:
http://www.tenforums.com/tutorials/2294-advanced-startup-options-boot-windows-10-a.html#option6

Bemærk, at du muligvis skal genstarte flere gange for at fremkalde den avancerede opstartsmenu.

Den klassiske løsning fra Windows 7, hvor man bare kunne trykke på F8 for at starte i fejlsikret tilstand, er (af kortsigtede, idiotiske grunde) blevet deaktiveret i Windows 8 og 10. Det blev gjort for at gøre opstarten af Windows hurtigere.
Når du får kontakt til Windows igen, kan du aktivere funktionen manuelt inde fra Windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2016 - 19:27 #2
I den avancerede opstart menu burde der også være mulighed for at køre "startup repair"
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2016 - 19:31 #3
Og også systemgendannelse hvis du har det aktiveret.
Avatar billede eyvind Seniormester
09. november 2016 - 19:31 #4
Startforsøg uden dockingstation.

Tag netstrøm fra
Tag batteriet fra
Tryk på start i 10-15 sek
Start med kun netstrøm tilsluttet
Lad den arbejde et kvarters tid
Sluk med startknappen
start igen og lad den arbejde et kvartes tid
Sluk med startknappen
start igen og lad den arbejde et kvartes tid
Sluk med startknappen
start igen og lad den arbejde et kvartes tid

Hvis du kan se at den arbejder - så er der chance for at den er ved at rette op.

Når den kører, så luk ned og tag netstrømmen fra
tilslut batteri og derefter net strømmen
Og start.

Jeg håber det lykkes for dig - jeg har set et par computere der har rettet sig op.
09. november 2016 - 21:15 #5
Jeg havde en masse problemer med en nu DYB-skrottet PAckard Bell maskine.

MÅSKE Kan nogen af de foreslående løsninger på denne (¤%#¤%%#)-maskine  hjælpe dig (det ville glæde mig inderligt)

Se
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1013533

Kristian
Avatar billede brasso Forsker
09. november 2016 - 21:48 #6
Tjahh! Hvor uheldig kan man være. Det lykkedes mig at starte compen op via vejledningen omkring hard reset. Men selvfølgelig var gendannelses funktionen slået fra, så der var ingen gendannelsespunkter på disken. Jeg har så heldigvis et Aomei image af systemdisken, så efter ca. 20 minutter var maskinen gendannet!

Jeg har desuden fundet ud af at det var driveren til USB Docken der ikke er / var Windows 10, med anniversery update kompatibel så nu har jeg skrevet til Targus og bedt dem sende t link  til en kompatibel driver, så prøver jeg igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2016 - 16:16 #7
Ja Aomei det er et smart program :-)
Du kunne ikke overveje at prøve om Slimdrivers kunne finde en driver?
http://www.driverupdate.net/
(Den orange til venstre der er gratis)
Avatar billede brasso Forsker
10. november 2016 - 17:42 #8
Jeg har haft kontakt til Targus support og fået et link til en driver der skulle være kompatibel med anniversery updaten til Windows 10, så nu skal det komme an på en prøve.
Avatar billede brasso Forsker
03. januar 2017 - 21:03 #9
Hej
Så er problemet løst, efter utallige E-mails frem og tilbage til Targus support, konkluderede supporteren at docken må have en fysisk fejl, så de sendte en nyere udgave uden beregning, da den vi bøvlede med, var udgået af sortimentet.
Den nye er installeret med succes, bortset fra at driveren der fulgte med på disken var forældet, og jeg måtte have fat i supporten igen, for at være sikker på at få den rigtige installeret. Efter download og installation af den rigtige driver, virker alt nu perfekt.
Avatar billede eurositi Ekspert
04. januar 2017 - 10:27 #10
Husk at du meget nemt kan oprette et genoprettelsesdrev på en beskeden USB-nøgle (min. 512 mb). Bare skriv "opret..." i Windows startmenuen og kør programmet.