11. november 2016 - 17:36 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Brænder til lyd-CDer

Hej
jeg har nu længe ledt forgæves efter en ekstern brænder, der kan lave musik-CDer (audio CD). Kan man virkelig ikke få sådan en mere? De kan alle sammen læse lyd-CDer, men skrive dem kan de ikke. Øv!
Henrik
11. november 2016 - 20:02 #2
Tak for svaret, ink.  Der er ganske rigtigt mange, der angiver at være kompatible med CD-mediet. Jeg har allerede den Asus, du linker til. Og den kan godt brænde data-CDer, men ikke lyd-CDer. Det er åbenbart noget specielt????
Avatar billede INK Ekspert
11. november 2016 - 21:02 #3
Jeg har en ASUS SDRW 08U5S-U.
Har lige med iTunes brændt en lyd CD, som kan afspilles med en CD afspiller.
Hvilket brænderprogram anvender du?
Jeg tror det er programmet, der er problemet ikke brænderen.
Avatar billede klaudi Ekspert
11. november 2016 - 22:07 #4
Jeg har haft gode erfaringer med CDBurnerXP, det er GRATIS

Operating Systems: Windows 2000/XP/2003 Server/Vista/2008 Server/Win7/Win8/2012 Server/Win10 (x86 / x64)

https://cdburnerxp.se/da/home
Avatar billede eurositi Ekspert
11. november 2016 - 22:50 #5
Hvis et optisk drev kan brænde, kan det selvfølgelig brænde såvel en data-CD såvel som en audio-CD. En anden klassiker er BurnAware Free. Den kan helt sikkert gøre begge dele.
Bemærk også, at visse programmer understøtter "overburning", hvor du kan brænde lyd-CD'er med en spilletid på mere end 80 minutter. Hvis du f.eks. kan skaffe CD-R'er med 800 MB i stedet for 700 MB (Intenso sælger dem stadig), kan en sådan disk rumme omkring 93 minutters musik.
11. november 2016 - 23:24 #6
Problemet løst!
Jeg har brugt det program, der fulgte med brænderen, Power2Go 8. Og det duer altså ikke til lyd-CDer. Nu har jeg installeret CDBurnerXP. Det var meget bedre! Nu funker det.
Mange tak for sparringen alle sammen.
Avatar billede INK Ekspert
12. november 2016 - 08:32 #7
Så løsningen var altså #6 og ikke #3, 4 eller #6 ?
12. november 2016 - 16:29 #8
Problemet var åbenbart programmet (#3). Løsningen var at installere CDBurnerXP (#4). Så både #3 og #4 har bidraget til at løse problemet, støttet af de øvrige indlæg. Det kan godt være, at jeg ikke rigtig har forstået, hvordan man bruger markering som løsning?
Avatar billede INK Ekspert
12. november 2016 - 19:27 #9
Det er sjældent man kan markere sit eget svar som løsning. I så fald havde man vel ikke spurgt ;-)