Avatar billede Krøyer Juniormester
12. november 2016 - 17:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Pausefisk fra computer til TV

Jeg har det fedeste akvarium som pauseskærm på min computer. Jeg har også et permanent HDMI-stik, som jeg bruger til f.eks. Netflix og anden trafik. Men når computerskærmen går " i fisk", går TV-skærmen bare i sort.
Jeg kan sagtens høre boble-lyden, som hører til akvarie-appen, men fiskene holder sig væk.
UNDERLIGT?!
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2016 - 12:10 #1
Kig evt. i din strømstyring - hvis du "slukker skærm" efter ligeså mange minutter som din skærmbeskyttelse går i gang, så kan det være derfor
Avatar billede Krøyer Juniormester
13. november 2016 - 13:27 #2
Kære Thomas

Tak for rådet, men jeg har lige tjekket strømstyringen, hvor "sluk skærm" står på aldrig og slumretilstand står på 15 min. Det logiske må jo også være, at TV skærmen spejler, hvad der sker på computerskærmen, eller hur?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. november 2016 - 14:11 #3
pauseskærm kører nok kun på primær skærm, så prøv at sætte tv som primær. Er den så ikke tilsluttet, så vil pc bruge den anden skærm automatisk (det sker i hvert fald hos mig).
Avatar billede Krøyer Juniormester
13. november 2016 - 17:36 #4
Tak. men jeg HAR været i avancerede skærmindstillinger, og har valgt dubler skærme. Det virker fint på alt andet der vises på computeren, indtil jeg tester akvarie appen. TV skærmen går simpelthen i sort.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. november 2016 - 18:48 #5
skal du se begge samtidigt? ellers er der ingen grund til at dublere - bare sæt skærm2 (tv) som aktiv.
Avatar billede Krøyer Juniormester
13. november 2016 - 19:32 #6
Grunden til jeg dublerer er, at det er pest eller kolera, hvis jeg vælger den ene eller den anden skærm som primær.Den anden går notorisk i sort. Hmmmmm....
Men tak for kreativiteten :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2016 - 08:35 #7
Se lige på pc-hjemmesiden under support & download om der er en nyere driver til skærmkort.
Avatar billede Krøyer Juniormester
14. november 2016 - 15:51 #8
Det er der ikke, og set ser ud til, at alt blev opdateret i går morges
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2016 - 16:35 #9
Så er det 'en feature' du må leve med.
Fejl på pc rettes, features skal man leve med.
Avatar billede Krøyer Juniormester
14. november 2016 - 16:55 #10
Claes57...
DU ER GENIAL. Du trykkede på min stædig-knap, så efter jeg havde givet op, og skrevet dig, tænkte jeg "fandme nej!"!

Jeg er ellers ikke teknisk snild, men ledte og ledte, fandt en driver og enhedsopdaterede,

VOILA: Nu har jeg 2 x fisk i synkron-svømning ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2016 - 19:29 #11
stereo-optik...!