Avatar billede Inter Juniormester
14. november 2016 - 11:18 Der er 1 kommentar

vmware, skal have sin egen offentlige ip

Jeg har lidt spørgsmål ang opsætning af noget vmware...

mit setup :

1 Windows 2012R2 server. den har 1 ipadresse tildelt fra hostingfirmaet ( hetzner.de )
På den windows server, har jeg installeret vmware, og på vmware har jeg installeret centos.

Mit problem er nu, at centos maskienen fint har adgang til nettet, og den får tildelt en lokal ip, som fek.s 192.168.17.221

Det er bare ikke det jeg har brug for. Jeg har brug for at maskinen får sin helt egen offentlige ip.
Derfor har jeg via hetznet købt en ny ip. Jeg har fået oplysninger ( ip, gateway, netmaske og mac adresse )

er der noget jeg har glemt at beskrive? så sig endelig til

Men så er mit store spørgsmål. hvordan pokker får jeg den ip over på min centos maskine?

1000 tak :)
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
15. november 2016 - 11:25 #1
Hej Inter

Hvis jeg har forstået det korrekt har du en Windows server med vmwware, som har en virtuel maskine med CentOS.

Umiddelbart lyder det som om at du har glemt at sætte forbindelsen på den virtuelle maskine i bridge mode. Du burde kunne sætte en statisk IP i CentOS og så skifte til bridgemode i vmware og så skulle det køre.

Mvh Mikkel
https://lighthousetech.dk/