Avatar billede sjssjdk Mester
15. november 2016 - 09:08 Der er 3 kommentarer

Excel til at printe andre excel ark VBS

Hej.

Jeg har en del forskellige excel arks som ofte skal printes ud.
Jeg vil derfor gerne lave et ark til at printe de andre ark ud med.

Jeg forstiller mig jeg åbner print arket, klikker på en knap som så åbner de forskellige andre ark og printer et bestem sheet på de ark der blever åbnet.

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre?

mvh
Søren.
Avatar billede Mads32 Ekspert
15. november 2016 - 12:38 #1
Ligger alle ark i samme Fil??

Vil du kunne vælge at skrive 1 ark af gangen ved klik på en knap for det enkelte ark??''

Vil du udskrive flere ark af gangen ved at klikke på en knap???  Er de de samme ark der skal udskrives på en gang???

Forklar lidt mere!

Læg eventuelt et link til et eksempel på Dropbox.
Avatar billede sjssjdk Mester
16. november 2016 - 08:50 #2
Nej arkene ligger i forskellige filer.
Så macroen skal åbne hver fil, og skrive det enkle ark ud.

Det hele skal ske ved at trykke på en knap.

Altså:
Jeg trykker på knappen "print".

3 forskellige excel filer åbnes og et eller flere ark udskrives fra hvert ark.

giver det mere mening.
Avatar billede Mads32 Ekspert
16. november 2016 - 10:31 #3
Hvis filnavne og ark navne ikke ændres, når de er oprettede, kan jeg hjælpe med at få skrevet nogle makroer,

Hvis filnavne og arknavne ændres undervejs, skal du have hjælp af en ekspert, der kan programmere vanskeligere makroer.

Hvis jeg skal hjælpe dig skal du oplyse filnavn, arknavn og stien til de ark der skal udskrives. Eksempelvis som vist her:

C:\Users\Jens Erik\Documents\01 Word\1 Breve\JEM test2.pd
Forklaring:

C:\Jens Erik\Documents er en biblioteksstruktur der automatisk er  oprettet
01 Word  er et bibliotek jeg har oprettet under Documents
1 Breve  er et bibliotek jeg har oprettet under 01 Word
JEM test2.pdf  er en fil jeg har gemt i biblioteket  1 Breve

Du skal også oplyse navn og sti på den fil der skal indeholde knapperne til udskrifterne

På arket med knapperne til print, vil jeg foreslå at der også laves knapper for at "Hoppe" til de enkelte ark når der skal arbejdes på arkene .