Avatar billede Slettet bruger
15. november 2016 - 16:47 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Optisk SSD holder

Passer denne Optiske SSD holder til stationær computer på CD drevets plads,
eller er det kun til en bærbar?
http://billedeupload.dk/?v=dnIw2.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2016 - 16:51 #1
Uden at lægge hovedet på blokken vil jeg mene den er designet kun til bærbar. Du mangler jo også forbindelsen ned til bundkortet i den stationære vil jeg mene.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. november 2016 - 16:52 #2
Den passer kun i bestemte modeller af en given bærbar (det ligner noget Lenovo/IBM). Det er ikke noget, du kan bruge i en alm. PC - her skal du have en adapter fra 2½ tomme til 3½ tomme, så passer den i en almindelige drev-plads.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2016 - 17:20 #3
Takker :-)
Avatar billede hjolsen Ekspert
15. november 2016 - 18:03 #4
I nogle mini ITX kabinetter sider der et cd drev magen til dem i bærbare , der vil din holder passe. Den kræver et lidt anderledes kabel for at tilslutte til bundkort (SATA slimline) . Jeg vil dog foretrække at tilslutte en SSD direkte til bundkort
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2016 - 18:18 #5
#4 Tak! Men min Lenovo er ikke en mini og mit CD/DVD har en har en normal størrelse til en stationær.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2016 - 18:20 #6
Den passer i alle Cd holdere til bærbare pc jeg har sat en i en Asus og i en samsung
Hvis styresystemet er på EKS. SSD. så sættes Bootseqensen ti CD først
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2016 - 18:30 #7
I øvrigt bliver denne sat i en Medion i morgen.https://billedeupload.dk/images/kIGJX.jpg
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2016 - 19:07 #8
#17 Ok, men kan man ikke få en Optisk SSD holder som passer i en almindelig stationær? Min SSD sidder på bundkortet (ligger og flyder) men jeg skifter af og til med en anden SSD med win 10, for at se om der sker noget interessant.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2016 - 19:47 #9
Jeg ved ikke om du kan få satakabler til slim DVD der er lange nok
http://www.span.com/product/Slimline-Serial-ATA-Internal-Cable-30cm-Slimline-SATA-to-Normal-SATA-molex-power-connector-e-g-DVD-Drive~22745
enne holder har jeg selv lavet til HDD Row
https://billedeupload.dk/images/lr2sA.jpg
Så du kunne måske tømme et gammelt Cd kabinet
Avatar billede hjolsen Ekspert
15. november 2016 - 19:48 #10
Hvad med en harddisk skuffe ?
http://www.enermax.co.uk/peripherals/emk3/
Avatar billede poko1 Ekspert
15. november 2016 - 20:01 #11
Synted godt om #10
Ja det må jo være det! Der passer almindelig SATA stik
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2016 - 20:27 #12
#10 Ja dem kan jeg godt huske. Havde faktisk et par stykker - hvor de så end er blevet af?
Men så vidt jeg husker passede de ikke ind i stedet for CD/DVD drevet, og i min Lenovo er der ikke andre pladser. Men ellers, god ide :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
16. november 2016 - 09:47 #13
min stationære har så en to ssd i en 3½" disk plads holder, og den er igen sat i en 3½" i 5,25" holder. Så kan de to ssd'er køre i raid-opsætning. Det funker.